fiskarna dör

#1 - 11 augusti 2009 19:28
tyvärr var ja bortrest och jobbade ett tag ch tog inte alls hand om mina 4 kar. nu när jag har tid ser jag att mina fiskar har förminskad enormt, det va runt 50 och nu har jag knappast 10 st. bara några guppy yngel kvar och mina paletter, däremot har jag några nya palett yngel. min palett hona ser inte må så bra ut, hon e väldigt mager och oftast gömmer sig, hur ska jag få henne att bli bra igen? eller e det redan försent? hon äter väldigt lite
#2 - 12 augusti 2009 07:06
vem har matat?

mata lite varje dag!
#3 - 12 augusti 2009 09:15
xitele81 skrev:
vem har matat?

mata lite varje dag!

min bror har matat, och han har varit väldigt sparsamt och glömt att mata visa dager oxå
#4 - 12 augusti 2009 10:25
amoramir skrev:
min bror har matat, och han har varit väldigt sparsamt och glömt att mata visa dager oxå

dom har inte haft mat så dom har ätit varandra! forsätt mata 1 gg per dag så fiskarna äter upp allt inom 3 min!
det borde gå bra! lycka till
#5 - 12 augusti 2009 13:30
dom har inte haft mat så dom har ätit varandra! forsätt mata 1 gg per dag så fiskarna äter upp allt inom 3 min!

det borde gå bra! lycka till

Hur kan du veta det så självsäkert med den knappa information som är publicerad? - problemet kan fortfarande vara övermatning.

@ amoramir. Ta nitriten om du kan, gör ordentliga vattenbyten och sätt till ca en matsked salt per 100 liter. Visar det nitrit så starta upp med mycket långsam matning. Om paletthonan visar dålig aptit så kan det vara tecken på sjukdom men börja med vattenbyten i alla fall och se om det blir bättre.

MVH Lasse
#6 - 14 augusti 2009 09:54
jag tror inte att cikliden dör av hunger, det var väl fullt med guppisar där, det e bara och käka några, utan problemet var dåligt vatten. jag har flyttat palethonan till en annan kar som e väldigt bra och fräsh. hon sitter i botten hela dagarna och har en väldigt öppet mun

Annons