Fiskarna äter upp malens mat!

#1 - 3 februari 2005 21:46
Mina två slöjstjärtar kan inte låta bli algtabletterna! Även om jag släpper ner den innan/efter jag släckt lyset brukar de ändå vara där och slita i den. Malen brukar få ha den ifred ett litet tag men hinner inte äta allt. Jag har också försökt att mata de andra samtidigt som malen men de äter mycket fortare, eller till och med struntar i sin mat. Hur får man de andra fiskarna att låta bli tabletten??
#2 - 3 februari 2005 21:49
Hej

Se till att det är mörkt både i akvariet och rummet någon timme så guldisarna hinner somna och sen matar du malarna
Fredrik
#3 - 3 februari 2005 23:34
Har samma strul. Men som sagt. När det varit släckt en timma ungefär. Då lägger jag ner en tablett i ena hörnet och en i andra. Men, efterhand som Gibbicepsen växt så motar han bort alla andra om de ger sig efter hans mat. Så nu är det lugnt att lägga ner en tablett, när som helst. Han har blivit en tuffing :)
#4 - 4 februari 2005 00:12
Mata gurka istället.
Alla mina andra fiskar är helt ointresserade.
#5 - 4 februari 2005 02:43
Hehe, jag har precis samma sak, mina guldfiskar verkligen älskar algtabletter, det är kul att se 4 guldfiskar som tävlar om en tablett som ligger i ett hörn.
Till frågan.. om du inte har någonting emot att få händerna blöta kan du fixa en grotta dit guldfiskarna inte tar sig, och lägga tabletterna i den. Annars så har du ju vad som är nämnt tidigare.
#6 - 4 februari 2005 06:43
Tack för alla svar!
Ska prova att vänta lite längre nästa gång.
Gurka har jag redan provat och de brukar gnaga på den också.

Annons