Fiskarna är på ena delen av akvariet

#1 - 4 juni 2005 11:48
Hej, Kan ni svara mig om varför mina fiskar håller sig till ena delen av akvariet.
Det är bara en 3-4 st som utnytjar hela. Jag trodde först att det var vluftbubblorna som gjorde dom rädda så jag har stängt av den men de håller sig på samma ställe iaf.
#2 - 4 juni 2005 12:03
vad har du för fiskar då?
revirhävdande?

är det för strömt i akvariet?
#3 - 4 juni 2005 12:05
Hejsan

Har egentligen ingen aning :o men de kanske gillar den delen bättre. Du har kanske "mublerat" med något särskilt i den delen som de gillar extra mycket :). E ju så med oss människor oxå....vi spenderar mest tid i de rum vi trivs bäst i hihi. Ja, hoppas du får ett bättre svar på din fråga av någon mer kunnig än jag :D

Lycka till
#4 - 4 juni 2005 12:17
[QUOTE=smurfmats]vad har du för fiskar då?
revirhävdande? Ja det är dom. :)

är det för strömt i akvariet?[/QUOTE]

Det kanske det är, har ja aldrig tänkt på.. ska testa sänka trycket på pumpen..
#5 - 4 juni 2005 16:19
Om de håller till vid utfodringshålet så kan det ju bero på att de tror att det vankas mat när du närmar dig akvariet.

Annars vet jag inte vad det beror på, kanske de gillar inredningen bättre där som någon nämnde :)
#6 - 5 juni 2005 09:01
Skulle nog tro att du har en eller några fiskar som har den ena halvan som sitt revir och att dom andra inte vågar ta sig dit. Sitt och titta någon timme så upptäcker du nog hur det ligger till.
#7 - 5 juni 2005 10:22
Är de nära utblåset till pumpen eller inte? Om de hänger i halvan där utblåset sitter kan det vara så att du har för dåligt med syre i karet och de söker sig då till den halvan där vattnet innehåller mer syre.
Vad är det för fiskar? Hur stort är karet?
#8 - 5 juni 2005 11:47
Dom är vid den andra sidan pumpen och utblåsen är medans 3-4 fiskar är runt hela.. jag har oftat kollat på dom va de håller på med och det är en enda som jagar bort alla utom 3, och malarna får oxå vara ifred.

Annons