Välkommen till zoopet!
Scalarerna ska man ha minst 50 cm högt kar till ( och inte alltför litet på längd och bredd men det förstår man ju), och detta för att fenorna ska växa rätt... Praktbotiorna blir som fullvuxna 20-30 cm (även om detta tar ett tag) Jag köpte själv 4 st när jag var nybliven akvarist (till ett kar på 60L) och det var 1 år sedan. Då var de ca 6-7 cm. nu är den största ca 12 och dom anrda betydligt mindre men har börjat växa riktigt ordentligt sen dom fick flytta till mitt nya kar på 350L. Men dom går att ha i ett akvarium på 150 L om dom sen, vid en större storlek, får flytta till ett större)
Golden-fisken är en Malawiciklid och jag tror inte att den skulle funka med t ex scalaren. De flesta malawiciklider är rovfiskar och funkar bara ihop med andra malawiciklider tyvärr.
För den siamesiska algätaren gäller samma som för botierna, dom är små när du köper dem men dom kommer att bli kanske 2 dm som fullvuxna.
Blå cikliden vet jag inget om men jag skulle faktiskt vilja ha ett par.
Tänk också på att när du startar upp ett nytt akvarium ska du släppa i bara några fiskar med några veckors mellanrum så det hinner att bildas en balans i akvariet.
/ Lycka till