fiskar till 500 liter

#1 - 16 februari 2004 15:20
Hej! Vill börja med att säga att detta är mitt första inlägg. Upptäckte denna sida för några veckor sedan och har "skrotat runt" och tittat på lite allt möjligt. Måste säga att den är en guldgruva och att jag närmast utvecklat ett beroende!!!

Nu till min fråga; jag har för närvarande ett 150 liters akvarium, men ska i april få ett på 500 liter. Skulle gärna vilja ha lite tips på vad som kan passa ihop med vad jag redan har:

7 st. gul labidochromis (och fler på G eftersom de gärna ynglar av sig!!! - tyvärr har de flesta hittills blivit uppätna)

10 st. sorgmanteltetra (prövade först med kardinal ,eftersom fiskaffären sa att de skulle funka med vad jag hade, men de decimerades till hälften inom några sekunder av min stora gula hanne...)

3 st. skäggmunsmal (hur gamla kan sådan bli egentligen??? mina har hängt i sedan -92)

1 st. koi-scalare (iaf. kallade affären de det)

Tack på förhand!
Terese
#2 - 16 februari 2004 15:32
Om du har kvar 150 litarn så spara dina sorgmanteltetror däri o koi-scalaren o fyll på me nån sorts dvärgciklid!
Idet stora 500 skulle ja rekomendera att du flyttade labidochromis golden o köp 1+3 melanikromis auratus och2+8 röd zebra o kanske en till malawi art så ska du se att det blir jättesnyggt:)
Bara en fråga hur ser koi-skalaren ut vart nyfiken nu!
Tobbe
#3 - 16 februari 2004 15:45
Oj! Snabbt svar! Hur skalaren ser ut? Den är ca 8 cm, "grundfärgen" är pärlemorvit med några få svarta fläckar, en svart rand på ryggfenan och en på stjärtfenan. Intensivt orange/saffran på halva överdelen från "nosen" bak till halva ryggfenan och ned på knappt halva kroppen. Börjar dock se ganska "tufsig" ut. Den är ena halvan av ett par som jag köpte i mitten av 90-talet.

Tyvärr får jag inte plats med båda akvarierna (maken har svårt att svälja att jag köpt ett större), så jag måste försöka få allt att funka i ett...

Tack för tipset, ska genast kolla hur de du rekomenderade ser ut!
Terese
#4 - 16 februari 2004 15:51
http://home.online.no/~moton-f/ap04_017.jpg
#5 - 16 februari 2004 15:59
Oj vikken snygg:)
Hoppas det ja rekomederade blir bra

Annons