Fiskar i martiniglas

#1 - 31 augusti 2008 14:47
[:(!]

*suck*

Sen var det väl inte heller så lyckligt att stoppa akvariefiskar i alkoholhaltig dryck, medger Ulrich Bermsjö. Enligt Expressen placerades levande akvariefiskar i martiniglas.

Men i övrigt är det kul med djur på fester, menar Ulrich Bermsjö

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=822609
#2 - 31 augusti 2008 16:54
riktigt vidrigt att läsa.. helt klart står någonting helt fel till i dennes skalle.. långa fängelsestraff förordas!!!! :(
#3 - 31 augusti 2008 17:02
:mad: [:-28] vidrigt!!!!
#4 - 31 augusti 2008 17:04
Vidrigt och sjukt skulle jag vilja påstå asså har vissa inga hjärnor övver huvud taget??
#5 - 31 augusti 2008 17:18
Knepiga människor som gör knepiga saker finns alltid.Det som skrämmer mig mest är personer som ser på och inte reagerar.
#6 - 31 augusti 2008 17:23
Nej, när folk delar ut rosamålade kycklingar till gästerna när de ska gå hem från krogen är det ju något som är rejält fel.

Finns en tråd på ett forum för ordningsvakter som behandlar samma händelse, där skrevs bl a detta:

[...]var uppe på Norrmalms polisstation i ett annat ärende, då det kommer in en polis med en låda kycklingar, en taxichaufför frågar då om hjälp med en kund som inte betalat på ett ganska irriterande sätt, varpå polisen säger(fortfarande med kycklinglådan i famnen)"Ser du inte att jag jobbar för fan!!!"
#7 - 31 augusti 2008 17:26
Folk är ju idioter.

//C
#8 - 31 augusti 2008 17:58
Ja, och att de vågar kalla det här konst! Ska man komma undan med mord om man kallar det konst? Det tycker inte jag, inte djurplågeri heller.
#9 - 31 augusti 2008 17:59
Och dom här nötterna tänkte "ha giraffer och elefanter och sånt i parken utanför"???
Vad fasiken tror dom, att man kan göra vad som helst nuförtiden?
Såna saker hör hemma på medeltiden, då adeln kunde ha rätt bisarra fester etc.
Dagens "kändis-elit" och övrigt stureplanspatrask tror att dom äger världen, och giriga människor flockas att ösa "lyx" över dom, enbart i syfte att själva bli kända eller rika...

Finns det ingen hejd på idiotin?
Snart serveras väl organ i formalin på krogen.
#10 - 31 augusti 2008 18:38
Whistler84 skrev:

Hur kan detta hända !! :eek:

Jag menar många människor måste ju ha varit inblandade på något sätt, antingen som arrangörer eller gäster. Finns ingen moral hos dessa människor!! Redan som barn fick jag veta att sådana här saker var fel. VÄLDIGT FEL!!
Får inte barn i storstaden lära sig detta :confused:

Man blir ju mörkrädd [:-84] [:-85]
#11 - 31 augusti 2008 19:08
Och det var guldfiskar som utsattes för martiniglasen också, vilket inte framgår här.

Dessutom när polisen kom så spolade arrangörerna ner de levande guldfiskarna i toaletten och sa till polisen "Det är väl inte olagligt att spola ner fisk?"
#12 - 31 augusti 2008 20:50
- Ursäkta mig men kan inte låta bli att skratta åt eländet. Att det överhuvudtaget finns personer som är så infantila att de inte inser hur idiotiskt de bär sig åt. Man kan mest bara tycka synd om dem. Och deras gelikar. Vad är det för världsbild de har? Är deras liv så urbant urholkade att de måste hitta på sjuka "kickar" för att förgylla sin snedvridna vardag? Djurtema på fest är ok. Men blanda inte inte djuren för sjuttons.

Iofs skall man inte förvånas. Vi människor är rätt knepiga....
#13 - 1 september 2008 06:35
Det där med kickar har du helt klart rätt i. Folk verkar göra vad som helst för att må lite speciellt...det blir bara mer och mer spännande.

Själv väntar jag lite på att det ska komma en fest med kannibal-tema, då ska jag skicka inbjudan till lite folk som jag anser borde bli uppätna, ur en rent darwinistisk synpunkt...
Delta själv? Nä tack, jag vill ha riktig mat.
#14 - 1 september 2008 11:41
Usch! Dessa personer måste ju vara helt dumma i huvudet.[:(!]

För det första behandlar man inte djur så, det behövs väl knappast sägas. Men även om de nu själva är fullkomligt ointresserade av djurens välbefinnande (för sådana människor finns tyvärr) är det ju inte någon vidare marknadsföring att bli känd som "djurplågarklubben" i media, dessutom visa upp vad man gör för en massa folk som kan anmäla en. Så otroligt korkat. Dessa personer har väl bara sett kycklingar på påskkort tidigare och begriper väl inte bättre. Eller så va de rejält fulla när de fick idén, och nyktrade aldrig till.

Förstår verkligen att ägaren till lokalen var rasande på dem.
#15 - 1 september 2008 16:34
Må hans blod renas från synd genom kallt stål.

//C
#16 - 1 september 2008 19:15
Jag tycker vi trycker ner arrangörerna i ett martiniglas och spolar ner dom i toaletten när poliserna kommer, och varför inte spraya dom rosa och blå först? Och ställa dom ute i kylan så dom iallafall nästan fryser ihjäl?

Annons