Fiskar i ett 45 liters?

#1 - 19 augusti 2006 14:47
Hej!
Vill ha lite råd om vilka fiskar jag kan ha i ett 45 liters akvarium. Har haft det några år men eftersom det varit lite problem med det har jag låtit det vara ett tag och de fiskar jag haft har fått dö innan jag startat om allt[B)]. Nu tror jag att jag har fått ordning på det iaf ;).Idag simmar där 2 pansarmalar, 6 rödmunstetror (gamla) och 5 guppy och jag är sugen på en eller 2 sorter till har ni några förslag? inte neontetror är så trött på de lite större fisk tack :). Och hur många också? vill ju inte ha en soppa. De ev yngel som blir efter t ex Guppy kommer jag såklart att ta bort om de blir för många vet att det finns många som vill ha såna:p.
#2 - 19 augusti 2006 15:00
Pansarmalar behöver vara minst 5 st för att trivas bra.

Bra fiskar är som du redan har guppys. Andra levandefödare som blackmolly funkar också bra. I Zoopets artbeskrivningar finns en funktion där du kan mata din ditt akvariums värden och på så sätt få tips om passande fisk.

Lycka till! :)
#3 - 19 augusti 2006 15:30
Åh tack hm det där med pansarmalar visste jag faktiskt inte tack för det.
#4 - 19 augusti 2006 16:27
Platy kanske. Eller ett dorsigera-par. Mycket större fisk än så kan du inte ha.
#5 - 19 augusti 2006 16:37
Nej så stora fiskar är jag inte ute efter tänkte bara att det kan vara skoj o ha något annat än bara neontetror o Guppy :). Platy har jag funderat på har haft det en gång men det var längesen nu. Sen är det ju svårt alla säger olika :). Därför så tänkte jag att här vet ni massor det ser jag så jag frågar.
#6 - 19 augusti 2006 18:26
Stoppa inte i för mycket fisk bara :p man ska ha lika många cm fisk som liter vatten. altså 45 cm fisk. Så ta inte för stora fiskar bara.
#7 - 19 augusti 2006 18:53
Kampfisk kanske
#8 - 19 augusti 2006 19:20
Räkor
#9 - 20 augusti 2006 08:36
[quote=Emmelie]Stoppa inte i för mycket fisk bara :p man ska ha lika många cm fisk som liter vatten. altså 45 cm fisk. Så ta inte för stora fiskar bara.[/quote]
Hehe nejdå det ska jag inte och blir det mycket yngel så får någon annan ta de :D
#10 - 20 augusti 2006 08:37
Nej vill inte ha kampifisk faktiskt är inte så mycket för den sorten
#11 - 20 augusti 2006 08:38
räkor är heller inget för mig men tack för svar :).
#12 - 16 september 2006 21:09
Pansarmalar behöver vara minst 5 st för att trivas bra.

Bra fiskar är som du redan har guppys. Andra levandefödare som blackmolly funkar också bra. I Zoopets artbeskrivningar finns en funktion där du kan mata din ditt akvariums värden och på så sätt få tips om passande fisk.

Lycka till! :)

Var någonstans hittar man denna funktionen? Skulle väldigt gärna hitta den, eftersom jag är nyfiken på hurdana fiskar jag kan lägga till i mitt nystartade akvarium.

Tacksam för svar! :)

Annons