Fiskar i balja

#1 - 3 februari 2016 21:07
Tjena,
Måste silikona om akvariet och undrar då hur fiskarna kommer klara sig i en balja om jag sätter i pump och doppvärmaren.
Någon som har erfarenhet av detta?
Nått jag skall tänka på?
Hur länge kan jag ha fiskarna i baljan?

Mvh david
#2 - 4 februari 2016 08:46
Flyttar du över fiskarna i en lika stor balja som akvariet och det inte varit nåt suspekt diskmedel eller nåt annat skumt i och har samma inredning och teknik så kan de vara där för gott. Har du dem i en balja de knappt får plats i så kan de vara där typ en kortare flyttning. Det är liksom inte det att det är en balja som är frågan utan hur stor den är och vad det är i den mer än vatten och fisk. Men, ren balja, rimligt stor, vettig teknik, nån slags växt eller annat som ger lite skydd - då ska det klara sig medan man fixar nytt silikon.
#3 - 4 februari 2016 09:11
Som exempel. Skulle en gång göra om ett kar totalt, det var på 63 liter. Köpte en 70 litersbalja på IKEA, inredde med botten, lite blommor, flyttade över pumpen + doppis, och la rampen snett över.

​8 månader senare blev jag klar med det riktiga karet.....kom lite annat i vägen....

Enda problemet jag hade var att fiskarna hade gått från 10 st till 150................

#4 - 6 februari 2016 20:40
[QUOTE=Ken Olofsson;n2350275]Som exempel. Skulle en gång göra om ett kar totalt, det var på 63 liter. Köpte en 70 litersbalja på IKEA, inredde med botten, lite blommor, flyttade över pumpen + doppis, och la rampen snett över.

​8 månader senare blev jag klar med det riktiga karet.....kom lite annat i vägen....

Enda problemet jag hade var att fiskarna hade gått från 10 st till 150................

[/QUOTE]

Episk yngelbalja?! 😉

Temporär = Som permanent men en dag kortare...

Förresten, när man går och permanentar håret, borde det inte vara för evigt? Man måste tydligen göra om det hela tiden...

Annons