Jag anser att ett 80 liters är okej eftersom det tar rätt lång tid innan ancistrusen blir 12 cm, först är den mycket liten. Tycker det är tråkigt med ottosar just för att de är så känsliga, känns hemskt om man lyckas ha död på dem.
Man kan alltid ha en massa olika sorters fiskar... Men frågan är hur fint det är? Försök begränsa dig till en stimfisk-art (tex tetror), en bottenlevande art, och en eller två parlevande/grupplevande arter (tex ciklid eller platy eller gurami), det blir alltså fyra olika arter totalt. Mer arter skulle ge ett plottrigt intryck i ett så litet akvarium, enligt mig :)
Men när den blir 10-12 cm måste man ju flytta den då, och det känns väldigt onödigt o tråkigt att köpa fiskar som inte kan bo i ens kar hela livet, utan måste lämnas tillbaka/säljas.
Jag tror inte man lyckas ta död på dem, inget man strävar efter. Visst kan de dö, som andra fiskar, men det är ju synd om ingen ska köpa Ottosar för att de är känsliga. Har man dem i rätt förhållanden klarar de sig säkert bra.
Håller med om hur du skriver att man kan befolka karet (stimfisk, parfisk, bottenfisk).