:( Vet inte vad det kan vara, hoppas på eran hjälp.
I morse började ena fantomtetran betee sig väldigt märkligt, snurrade runt med fenen på ryggen.
När jag kom hem var det kaos i karet 2 små mini malar, kommer inte i håg vad de heter, var döende kippade efter luft.
Vi har 2 fiskar varav hanen har en jätte vacker fena i orange svart som han spänner upp vet att det är en ciklid men inte vilken. I allafall honan som var mindre var död.
Nu började min panik, ur med 50 % av vattnet och på med nytt, plockade bort de döda fiskarna och kollade runt. Vi har mkt växter i akvariet och en hade som ett slem vid roten (löken), kan det vara alg förgiftning?
De andra fiskarna är jätte slöa.
Sedan ändrade jag om i dotterns yngel akvarium, dvs startade upp 23 liters för hennes nykläckta yngel med 2 black mollysar lite större men inte fullvuxna.
har således flyttat över 2 dvärg gurami, 3 kampfiskar och hanen med den fina fenan, till dotterns 54 liters.
Nu vet jag inte vad jag ska göra kardinaltetrorna ser slöa ut liksom fantomtetrorna. Sedan har vi avlånga städfiskar som också ser jätte trötta ut. Vi har även en goobi som springer simmar längs med botten som är jätte pigg.
Men vad kan ha hänt?
Nu har jag 4 akvarium i gång i på 120 liters som fiskarna är sjuka i 2 st 54 liters och 1 23 liters.
!20 liters akvariumet har ett botten system som går upp i filermassan på toppen av akvariumet.