Fiskar bakom BTN bakgrund

#1 - 22 december 2008 19:01
Hej!

Jag har en ca 1 - 1½ cm springa mellan sanden och BTN bakgrunden. Nu när kom hem hade en papegojciklid kommit bakom bakgrunden. Det verkade som den försökte ta sig tillbaka men det gick inte. Jag fick gräva i sanden och efter ett tag simmade den ut. Det är högst troligt att två av mina malar är där eftersom jag inte sett dom idag. Nu börjar jag bekymra mig för att fiskar ska fastna där och dö eller inte hitta ut. Mina malar är ganska små och borde dock inte ha några problem att ta sig ut.
#2 - 22 december 2008 19:03
Sålänge de har möjlighet tar de sig tillbaka, ialla fall malarna, det är min erfarenhet:)
#3 - 22 december 2008 19:20
Ok, tack för ditt svar. Då blir jag lite lugnare. Men borde man kanske fylla på med mer sand så att de inte har möjlighet att ta sig bak där?
#4 - 22 december 2008 19:24
Se till så de är borta därifrån först bara:D
Sen skall du självklart göra det!
#5 - 22 december 2008 19:32
Ok, tack igen. Nu har jag äntligen hittat alla, ingen är bakom bakgrunden nu. Men jag måste nog köpa mer sand, får fixa med det imorgon.
#6 - 22 december 2008 19:37
Hade också fiskar bakom, men som skrivits ovan tog de sig ut själva, har täppt med filtervadd, lärdom att verkligen täppa till, hade också ett rätt stort filter/cirkulationshål som jag inte tänkte på, filtervadd där nu.
#7 - 22 december 2008 19:58
Skönt, täpp för temporärt nu då i väntan på mer sand:)
#8 - 3 januari 2009 20:55
Jag täppte också igen med filtervadd. Funkar kalas!
#9 - 4 januari 2009 00:16
Skippa sanden som fylle, den kan surna efter ett tag och då har du svavelväte som ett brev på posten.

Annons