Jaha då har det gått nästan en månad sedan jag skrev här sist och fiskarna fortsätter dö utan märkbar anledning. Själv tycker jag att jag är en bra hyresvärd och de borde vara mer tacksamma än att kola vippen titt som tätt. Nu börjar jag kunna kalla mitt akvarium för glesbyggden.
Det har hänt lite på sistone jag har återigen startat mitt 19l kar för att ta hand om 2 st platyhonor,Korallplaty närmare bestämt ♥.
Min bror skulle "varva ner" sitt kar då han haft otur med sjuka fiskar. Det är meningen att dessa Platyhonor ska få flytta in i mitt kar om ett tag. Det var tänkt att de skulle få flytta in nu i dagarna men pga ett nytt "dödsfall" i mitt 93l så måste det skjutas upp ytterligare.
Eftersom jag ff har svårt att hålla firrarna friska funderar jag på att inte tillsätta några nya fiskar alls på vääääldigt länge. Ska putta i lite extra växter till "korallerna" så de får det extra bra när de nu måste snanna i sin lilla "lägenhet"
Den senaste fisken som försvann, för det gjorde den faktiskt den är helt borta och går inte att hitta, var en Neontetra och innan dess min fina, fina Svärdbärare:( Den kan dock ha dött av ålder då den blev dålig och dog under 1 ½ dygn. Den har annars aldrig varit sjuk och överlevt det läckande akvariet jag tidigare hade.
Har börjat fundera på om jag ska byta ut fiskbeståndet till någon för mig ny sort senare, bra att ha lite betänketid:)
Fortsättning följer......Kanske om en månad el så;)