fiskar...

#1 - 24 september 2006 16:45
har nu hafft igång mitt akvarium i ca 3 veckor.. Har
7st guppys
5 kardinal tetra
2 molly liknande (gula) (regnbåge molly tror ja dom heter)
2 små sug malar
det är ett 110L , kan man ha nått mer i det lr är det fullt?,
har ni nån bra ide på vad man kan ha i mer?
tackar för svar :)

En kamphane skulle va fint men antar att det inte går?
#2 - 24 september 2006 17:26
Tänk på att både guppysarna och mollysarna kommer att få en massa yngel snart och då lär det bli väldigt fullt i karet...
#3 - 24 september 2006 18:42
Ett stim med corydoras skulle du få plats med. Ca 6 stycken kanske???
#4 - 25 september 2006 06:33
jo varför inte...nån eldsjärt eller vad dom kallas kanske går? ,
jag har tänkt att skaffa ett akvarium till ifall det skulle bli yngel .. :)
#5 - 25 september 2006 06:59
Tänk på att både guppysarna och mollysarna kommer att få en massa yngel snart och då lär det bli väldigt fullt i karet...

Tror nog dom flesta yngeln blir mat så det ska nog inte vara nån fara.
Jag har aldrig fått molly och platy yngel att överleva själva med andra fiskar..
#6 - 25 september 2006 07:17
Ditt akvarium är för litet för en eldstjärt. De behöver ett dubbelt så stort akvarium. Dessutom brukar de blir ganska aggro när de blir vuxna och kan börja tracka de andra fiskarna.

Du har väldigt många fiskar i ett relativt nystartat akvarium. Har du inte haft problem med dödsfall?

Jag tycker du borde utöka kardinalstimmet till 10 individer om ett par veckor eller så.
#7 - 25 september 2006 08:32
nej inga problem alls, jag skaffa ju inte alla fiskar på en gång utan det va ju några itaget. jo det blir nog några kardinaltetrer till men somsagt ska vänta nån vecka till innan ja köper dom..
tackar för svaren..
#8 - 25 september 2006 08:48
Det är ändå väldigt många fiskar på 3 veckor. Det tar längre tid än så innan akvariet är färdigcyklat: http://www.bestfish.com/newtank3.html så jag skulle ta det lite lugnt om jag vore du.
#9 - 25 september 2006 09:19
ok får göra det, vill ju inte att nån av fiskarna ska gå och dö men alla värkar pigga o friska änsålänge iallafall men tack för tipset :)
#10 - 25 september 2006 09:27
Lycka till!

Annons