Fiskälskare på Zoopet vilken ras

#1 - 1 februari 2008 21:56
Förutom akvariehobbyn är mitt djurintresse hundar o katter.
Bara nyfiken vad ni som har hund har för ras och varför?
Själv har jag en Borzoi den perfekta rasen för mig mycket lugn inomhus full fart ute.
Lite som en katt lätt att ha att göra med, men ingen ras man tävlar med i lydnad(undantag finns) mycket kelen, stor o graciös. Är totalt förälskad i rasen valde så rätt.
#2 - 1 februari 2008 21:58
Jag har en Australisk Kelpie och en Engelsk Cockerspaniel... båda fantastiska individer och världens goaste hundar :)

Åh, och så varför då: Kelpien köpte jag eftersom jag ville ha en hund att träna med, med energi, intelligens och framåtanda... och det har jag verkligen fått!! Att min hund har en fantastisk av- och på-knapp skadar knappast heller, hon är en fantastisk hund som älskar att vara med vad som än händer. Vi tränar/tävlar lydnad, spår, uppletande och agility.

Cockern köpte jag eftersom jag skulle ha en trevlig, söt sällskapshund som komplement till kelpien... en stor, röd, snäll hane tänkte jag att jag skulle ha, som inte vaktade eller skällde så mycket. Istället fick jag en liten, svartvit (blue roan) tik, med en jädra massa humör och vaktegenskaper :D Hon är hemmets "polis" som alltid säger till katterna om de bråkar för mycket och håller stenkoll på om nån går förbi utanför tomten, men tycker också om att träna litegrann på hennes egen nivå.
#3 - 1 februari 2008 22:26
jag har haft två stycken blandrashundar
den ena var rottis riesenschnauzer och dobberman blev 11 år gick bort för en månadsedan
den andra var schäfer rottis husky och grönlandshund blev knaååt två år bara dog

nu i nästa vecka kommer en ny liten krabbat på 8 veckor
valet av min nya hund blev en tigrerad grand danois
#4 - 1 februari 2008 22:50
Renrasig Schäfer med egen hemsida. www.olufemi.se/rada
#5 - 1 februari 2008 22:53
#6 - 2 februari 2008 08:11
hej hej

Jag har en björn här hemma iform av en rottis hanne på snart 5 år =)..Familjens kelgris
#7 - 2 februari 2008 08:39
Här hemma huserar en rottispojke på 5 år (min hund), en rottistik på 1,5 år (sambons hund) och en toypudelkorsning på 2 år (barnens hund).
Är hundidiot främst, akvaristik kommer på andra plats... :)

Edit: varför just denna ras glömde jag att svara på. Är fast i bruksträsket och rottweiler är en underbar hund att jobba med. Kräver en följsam hund som inte bangar att jobba på egen hand en bit ifrån husse/matte.
#8 - 2 februari 2008 09:24
hej!'

har en golden ritriver på 3år.
#9 - 2 februari 2008 09:46
Har 2 flickor.

En Pudel/cavalier på 11 år
En pudel på 3 år

De är perfekta sängvärmare nu på vintern :D
#10 - 2 februari 2008 09:54
En Pekinges (växte till storlek "dvärg" trots normala föräldrar )
Bilagor:
#11 - 2 februari 2008 10:50
Här finns en Vit herdehund och en blandras, mamman var svart långhårig Schäfer och pappan var Vit herdehund.

Mamman till blandisen var omplaceringshund och det är även den vita herdehunden, så jag har egentligen inte valt ras.
#12 - 2 februari 2008 12:11
Boxer hade jag till för ett år sedan.
Den absolut mysigaste hunden jag har haft!!! [:-64] Valpar hela livet, glada, barnkära, människovänliga, trygg vakthund och underbar vän.
Tyvärr är de gärna ilskna på andra hanhundar, de behöver mycket social träning med sunda hanhundar för att inte bli det (måste nästan bo i stan eller med "hundaktivist"). De är lite väl påflugna på främmande människor.
De smutsar även ner en hel del förutom att de hårar.

Nästa gång blir det Kungspudel, tror jag. Lätta att lära, lugna, lagom både i kontakt med främmande hundar och människor, trygg vakthund, hårar inte och smutsar inte. Men inga klippta bollar!!! [xx(]

Utseendet vänjer man sig vid.. Sättet ska man leva med!!!
#13 - 2 februari 2008 21:29
Vi har en liten dam på 9 veckor av rasen Chinese crested powder puff, dvs en kinesisk nakenhund med päls. Mycket söt, som synes!!!
Förut har jag haft en tax, som var den underbaraste hund som funnits (i min värld), men nu har vårt främsta urvalskriterium varit en allergivänlig hund, och då passar inte taxen alls. Tyvärr.
Men kineser har minst lika mycket vilja och temperament som en tax, vilket vår lilla dam visar alla tecken på. Tuff till tusen.
Vi har valt en liten ras, för att vi tycker att det är bra med en behändig hund. Ingen som tar upp halva bakluckan, eller viftar ner allt i vårt lilla hus. Dessutom roar det mig att ha en "tanthund" som är väluppfostrad. Det är i alla fall avsikten, och sen får vi se om damen håller med.....
#14 - 5 februari 2008 14:31
miluhe skrev:
Förutom akvariehobbyn är mitt djurintresse hundar o katter.

Bara nyfiken vad ni som har hund har för ras och varför?

Själv har jag en Borzoi den perfekta rasen för mig mycket lugn inomhus full fart ute.

Lite som en katt lätt att ha att göra med, men ingen ras man tävlar med i lydnad(undantag finns) mycket kelen, stor o graciös. Är totalt förälskad i rasen valde så rätt.

Oooh! Borzoi! Har funderat mycket på den rasen. Det är något av en drömhund men jag har inte klurat ut om den passar mig ännu. Själv har jag groenendael, för att jag gillar deras sätt att vara. Aktiva och lyhörda och i en storlek som gör att dom inte är FÖR stora men ändå tar sig fram överallt när vi pulsar i snö och så går dom att använda som draghundar och en massa annat. Väldigt allround... Brukar säga att jag är tillräcklig knäpp för att ha såna hundar. Passar mitt temperament också. Gammeltanten är nu 11 år och lillgrabben snart två. Hon är gammal nog att bestämma allt själv, tycker hon och han är bara en förvirrad liten kille som inte vet om han ska vara "vuxen" eller valp.
Sen hade jag pointer tillsammans med min fd sambo fram till i somras och det saknar jag. Har honom fortfarande lite då och då. Kul med en aktiv hund som älskar att springa... ännu bättre draghund dessutom! Sen är dom så genomsnälla, om än lite tjuriga ibland. Men supermysigt att ha en korthårig hund under täcket att värma sig på! Å så ljuvliga sammetsöron har dom... men jag jagar ju inte själv, så skulle jag ha en egen skulle någon annan få jaga med den.
Känner att jag måste ha en hund som kräver lite, eftersom jag lätt slöar till annars.
#15 - 5 februari 2008 16:49
Katharina skrev:
Boxer hade jag till för ett år sedan.

Den absolut mysigaste hunden jag har haft!!! [:-64]

hade inte sambon varit allergisk mot hundhår så hade Boxer varit det självklara valet för mig :)
#16 - 5 februari 2008 17:31
Förrutom akvarium och ormar så har jag tre Orientaliska Korthår (Katter) 2 Italienska vinthundar.

Katterna är som hundar i stort sett av rasen, kloka och läraktiga, lite pratiga och allt för högljudda tycker vissa, men jag har vant mig och lärt mig hur otroligt mycket katterna kan säga med bara rösten om vad de vill.

hundarna är i det perfekta formatet i en liten lägenhet som är fullproppad med akvarier och terrarier. Men ute är de snabba, roliga och otroligt keliga.
#17 - 5 februari 2008 18:32
Jag har tre tervar(Belgisk Vallhund)och två Cavalierer.

Belgaren föll jag för när jag skaffade min första egna hund för 21 år sedan. den passar mig som hand i handske. Smart, snabb och vill jobba:D
Cavalieren var den första resen som kom in i mitt liv när jag var liten, så den var liksom självskriven när jag väl skaffade hund igen för fem år sedan. Underbar hund som är pigg och alert. Framförallt så klarar den av att hänga på tervoristerna i skogen fastän de är små.
#18 - 5 februari 2008 19:01
Själv har familjen 2 stycken Welsh springer spaniels och 1 styck Tibetansk terrier, så det är fullt upp 24 timmar om dygnet. ;) Men man får sååå mycket tillbaka så det är värt det 100 gånger om!! :p
#19 - 9 februari 2008 13:48
Jag har två stycken underbara Coton De Tulear, Ida och Penny. Hur dom ser ser ut kan ni se på min hemsida.

Vi köpte Ida för 3 år sedan. Eftersom jag är pälsallergiker prövade jag noga många sk allergivänliga hundraser. Min kusin hade en Cotte och efter många sniffningar i päls blev valet klart: en liten cotte
http://elinorhultberg.zoomin.se/?tst=20071107T143422Z&
#20 - 9 februari 2008 14:07
Jag har ingen hund, och har aldrig haft, men skulle gärna vilja ha en, så jag hoppas att det är ok att jag ställer en liten fråga i den här tråden, eftersom den handlar om raser? :)

Jag har som sagt ingen hund (men katt, fiskar, fåglar, ormar och gerbiler), men skulle gärna vilja ha tips på vad för ras som kan passa mig, om jag nå´n gång får råd att skaffa hund. Jag är en lugn person, och bör väl inte ha en hund som är väldigt aktiv, även om jag ju har ambitionen att komma ut och röra mer på mig. Och har aldrig haft hund, så det bör ju vara en som inte är för svår att få pli på. Ingen minihund, men heller ingen jätte, ingen konstig rasstandard som ger den problem med andning, ögon, och så vidare. Kompisen har två rottishanar, och både de två, och hans förra rottisar, tycks gilla mig, och tyr sig gärna till mig. Men Rottweiler är ingen nybörjarhund vad jag har hört, och är ju stora och starka, så de är väl bara att glömma.

Så, nå´n av er som kan ge ett tips på vilken hund som skulle kunna passa mig, så att jag kanske om ett tag förhoppningsvis verkligen kan höra hemma i den här tråden? :)
#21 - 9 februari 2008 14:59
Här hemma lunkar en Petit Basset Griffon Vendeen omkring och bara äääälskar barn när det är rådjur hon ska gilla;)!
#22 - 12 februari 2008 13:52
Jag är matte till en stabyhoun (stabej-hunn) dam, måste erkänna att jag föll först för att jag tyckte dom var så gudomeligt söta, men efter att jag haft damen i fråga i snart fyra år så har jag lärt mig att dom är såå mycket mer, mycket tjuvaktiga bland annat ;)
#23 - 12 februari 2008 15:57
Här hemma bor bruna storpudeln Eliot. Dock är det få som fattar att det är en pudel eftersom jag håller hans päls naturell med bara en eller två nerrakningar per år. Jag får väldigt ofta frågan om det är en mycket stor Lagotto Romagnolo.

Tidigare har jag haft Tervuren och Lakenois x 3, båda varianter av belgiska vallhundar.
#24 - 12 februari 2008 17:16
Jag har ingen än men vill gärna ha en valp från mammas
Welsh corgi cardigan..
En pigg och glad liten vovve med korta ben och stora öron,rasen var från början boskapsfösare och vakthund.:)
#25 - 13 februari 2008 09:50
Förutom malawiciklider så finns 2 hästar, 3 katter och 1 hund av rasen Kaukasisk ovtjarka
#26 - 13 februari 2008 11:18
Har förutom akvarium:
1 blandrashund, 2 katter och f.n 11 hästar (varav 2 dräktiga)

Har haft en massa andra djur också genom åren som tex getter, ankor osv :D
#27 - 13 februari 2008 16:57
Hade en Mellanpinscher som är omplacerad nu när min mamma är för gammal.
Så syrrans Berner Senner hälsas på varje helg av mej:D
#28 - 13 februari 2008 17:09
Micke_A skrev:
Jag har ingen hund, och har aldrig haft, men skulle gärna vilja ha en, så jag hoppas att det är ok att jag ställer en liten fråga i den här tråden, eftersom den handlar om raser? :)

Jag har som sagt ingen hund (men katt, fiskar, fåglar, ormar och gerbiler), men skulle gärna vilja ha tips på vad för ras som kan passa mig, om jag nå´n gång får råd att skaffa hund. Jag är en lugn person, och bör väl inte ha en hund som är väldigt aktiv, även om jag ju har ambitionen att komma ut och röra mer på mig. Och har aldrig haft hund, så det bör ju vara en som inte är för svår att få pli på. Ingen minihund, men heller ingen jätte, ingen konstig rasstandard som ger den problem med andning, ögon, och så vidare. Kompisen har två rottishanar, och både de två, och hans förra rottisar, tycks gilla mig, och tyr sig gärna till mig. Men Rottweiler är ingen nybörjarhund vad jag har hört, och är ju stora och starka, så de är väl bara att glömma.

Så, nå´n av er som kan ge ett tips på vilken hund som skulle kunna passa mig, så att jag kanske om ett tag förhoppningsvis verkligen kan höra hemma i den här tråden? :)

Hej Micke
Leta i grupp 9 dvs sällskapshundar. Där tror jag det finns någon ras som du skulle trivts med.
Googla bara på sällskapshundar
mvh Cecilia
#29 - 17 februari 2008 21:57
Vi har en riesensnauser hona på 45 kilo. Riktigt trevlig, om än egensinnig! :)
Försöker lära henne spåra kantareller. Får se hur det går :P
#30 - 17 februari 2008 23:42
Irländsk varghund, alltid irländsk varghund.
Fast just nu är det tomt i huset.
#31 - 17 februari 2008 23:54
Jag växte upp med en enorm Rottweilerhane och har aldrig haft en bättre kompis, så trygg, stabil och skojfrisk. En riktig glädjespridare som man alltid kunde lita på...:)
Återstår att se om det blir en eller två igen ngn gång i framtiden.
#32 - 18 februari 2008 11:19
Faraohund och Whippet. Just nu så sover alla i soffan och jag försöker få plats nånstans i mitten..:)
#33 - 18 februari 2008 11:25
har ingen hund själv utan katt men har hela livet växt upp med boxer, familjens 7.e nu som är busig dam på 3 år :).
#34 - 18 februari 2008 11:29
A C-son skrev:
Jag växte upp med en enorm Rottweilerhane och har aldrig haft en bättre kompis, så trygg, stabil och skojfrisk. En riktig glädjespridare som man alltid kunde lita på...:)

Återstår att se om det blir en eller två igen ngn gång i framtiden.

Berätta inte det för Kramfors :p

Rottweiler är ingen nybörjarhund sägs det, men jag verkar ha nå´t som gör att kompisens rottisar gillar mig :) Tack för svaret, Cecilia.

Jag är lite inne på en Shetland Sheepdog, inte jättesmå, men inte jättestora heller. Såg en liten svart/tan hund häromdagen, som påminde om en så´n, men ändå inte riktigt, den var jättefin.
#35 - 24 februari 2008 15:21
Micke_A skrev:

Jag skulle ju rekommendera en shitzu, kanske inte så lik en rottis ;) men de är fantastiska, föräldrarna mina har ju en och ifall du vill så kan vi ordna ett möte! Dom är lekfulla, aktiva men har inget emot att slappa heller, just Charlie som han heter är en pigg 11åring med så mycket personlighet att hälften skulle vara nog! Dom är relativt friska trots den lilla nosen och pälsen går ju att klippa eller raka ner om man inte orkar med den [Charlie är alltid nerklippt].

Dom brukar bli omkring 25-30 cm höga ["vanlig"] men det finns även en amerikans variant, som Charlie och han är 40 cm hög i manken. Dom är små men robusta och har ett stabilt psyke med massor av humor, däremot så kan dom vara envisa och svårlockade med godis när det gäller träning, men bara det är något tillräckligt gottigt så är dom idel öra.. typ leverpastej. ;)
#36 - 24 februari 2008 21:42
Jag har en boxer vavva på 11år. Rico heter han. Hårar - ja ofantligt och luktar gammal gubbe. Blir även en och annan "spott"fläck på väggar/tapeter/skåp/dörrar - you name it. Ett härligt temeprament har boxern och Rico funkar med alla - tikar som hanar, barn som vuxna.
#37 - 27 februari 2008 21:10
zirppa skrev:
Jag har en boxer vavva på 11år. Rico heter han. Hårar - ja ofantligt och luktar gammal gubbe. Blir även en och annan "spott"fläck på väggar/tapeter/skåp/dörrar - you name it. Ett härligt temeprament har boxern och Rico funkar med alla - tikar som hanar, barn som vuxna.

Hahaha han låter härlig! :D Boxers är mysiga, haft några på hunddagiset där jag jobbade, skrattade gott åt din roliga beskrivning av Rico ;)
#38 - 28 februari 2008 09:11
Här hemma har vi en Dansk/svensk gårdshund på snart 3år. Underbar hund! :)
#39 - 28 februari 2008 19:59
i mitt hus bestämmer (för utom frun) min 2 Portugisiska Vatten Hundar på 5 år och snart 7 månader. efter många turer har dom blivit vänner. rasen älskar vatten, dyker ner till 9m djup livlig och väldiga kelgrisar ca 50 cm höga strax över 20 kilo .
http://www.portugisisk-vattenhund.nu. har tidigare haft flertalet raser var av Boston Terrier är en av dom stora favoriterna.
//Anders
#40 - 28 februari 2008 20:20
jag har en basenji. Stor hund i litet format :D.

Det är en ras jag varmt kan rekomendera :)

Skickar med en bild på lilla maya
#41 - 28 februari 2008 20:30
Micke_A skrev:

Varför skaffa någon annan ras än den du egentligen vill ha? Hittar du en bra uppfödare som stöttar och hjälper dig så kan du visst skaffa en rottis. Men det är ju lite av arbetsmaskiner, så är du beredd att aktivera en sån så tror jag nog att du klarar en sån också. :)
Min lillebror skaffade rottis som första hund och det har gått jättebra, han fick mycket stöd och hjälp av uppfödaren och idag tävlar de. Eller inte precis idag för just nu är hon dräktig för första gången i sitt liv:p
#42 - 28 februari 2008 20:34
vronkan skrev:

Jag bara älskar deras rynkor i pannan!
#43 - 28 februari 2008 21:33
jo det är svårt att inte älska dom , det är den andra för min del och det kommer nog bli fler av dom.

det som är bra är att dom inte är så sönder avlade än och har därför inte så mycket problem.:)
#44 - 28 februari 2008 21:49
vronkan skrev:
jo det är svårt att inte älska dom , det är den andra för min del och det kommer nog bli fler av dom.

det som är bra är att dom inte är så sönder avlade än och har därför inte så mycket problem.:)

Sant! Min väninna har en Basenji och jag föll som en fura när jag träffade honom första gången. Helskön typ som tar allt med ro.:D Mer kattlik än hundlik i vissa situationer.

Ja det är nog sant detta med att de inte är sönderavlade ännu. Vi får hoppas att de aldrig blir det heller. En sån urhundsras får inte förstöras!
#45 - 28 februari 2008 22:03
nej det får dom verkligen inte men tror inte att det är så stor risk för det än.... dom flesta uppfödarna är seriösa och letar efter nytt blod. mayas mamma är tredje generation från urhunden. :)

Sen kan jag tillägga att har man haft en så ska man inte tro att den andra blir lika snäll och lugn....

maya är helt allt som min andra inte var och lite till:D aldrig en lugn stund hemma. Har aven en katt som sällan får vara ifred[:o]
#46 - 28 februari 2008 22:05
vronkan skrev:
nej det får dom verkligen inte men tror inte att det är så stor risk för det än.... dom flesta uppfödarna är seriösa och letar efter nytt blod. mayas mamma är tredje generation från urhunden. :)

Sen kan jag tillägga att har man haft en så ska man inte tro att den andra blir lika snäll och lugn....

maya är helt allt som min andra inte var och lite till:D aldrig en lugn stund hemma. Har aven en katt som sällan får vara ifred[:o]

Kan tro det, de är ju individer de också..;) Har själv tre tervar som är totalt olika i sättet och även cavaliererna är som natt och dag.
#47 - 1 mars 2008 21:20
Jag har en Border Collie tik på fyra år. Hon älskar att försöka valla hästarna på gården (fast de dumma öken går ju inte dit hon vill och då är det inte lika kul.) Jag tränar henne i agility men vi tävlar inte.
#48 - 25 mars 2008 17:34
Vi har en Bearded collie på ett och ett halvt, samt en Irländsk varghund på ett. Passar kanon ihop om man har en aktiv varghund. Vår förra var en som inte var det.:) Hon låg helst inne om det regnade, om solen sken för starkt, om det blåste, men världens härligaste. Så även nytillskottet, en omplaceringstik som inte passade in i den förra familjen. Men hos oss har han en given plats. Hon vill däremot inte gå in, älskar alla väder och springer och springer tills hon faktiskt inte orkar gå in utan somnar platt i trädgården:D
#49 - 25 mars 2008 17:51
Har en labradortik på snart fyra år (i augusti). Riktigt liten (endast 22-23 kg) och barnasinnet helt i behåll, folk undrar fortfarande om hon är valp.

Anledningen till att det blev en labrador var för att vi bestämde oss för att testa hur det var att ha hund genom att bli fodervärd åt hundkolan i Sollefteo (stavning?). Men eftersom hon är överglad i allt och alla fick vi erbjudande att köpa henne efter att hon varit uppe på test i två veckor och självklart gjorde vi det då.
Nu bor hon hos mina föräldrar i Stockholm eftersom jag pluggar och bor i lägenhet i Skåne (mamma saknar henne för mycket för att jag ska få ha henne här också ;)).

Min drömhund måste nog ändå vara Rottwailer. Men vill vara ansvarsfull hundägare och någon Rottis blir det inte förrens jag känner att jag verkligen har tid och plats för en, vill ju helst bo på gård så då skulle det passa fint. Så skulle jag skaffa en hund i nuläget skulle det bli en av mer sällskaplig och mindre karaktär, antingen Chines Crested eller Cavalier tror jag. Men är inte helt emot blandraser så möjligt att det skulle bli en sådan.
#50 - 25 mars 2008 19:22
Stew skrev:
Vi har en riesensnauser hona på 45 kilo. Riktigt trevlig, om än egensinnig! :)

Försöker lära henne spåra kantareller. Får se hur det går :P

45 kilo!!? det är ju inte klokt va mycket.. Våran väger ca 30, och hon är ändå 65 hög. Er måste vara en riktigt bjässe:p Hon är en femårig Riesentik.

Måste säga att Riesenschnauzer är den bästa rasen jag vet. Riktiga energiknippen utomhus, är viktigt att de får röra på sig MYCKET, det bästa är ju att ha dem med ute i skogen, liksom för alla hundar egentligen. Sen när de kommer inomhus så är det som om nån tryckt på av-knappen. Då ligger de bara och gosar ner skägget nånstans. Våran vill helst ligga i knät, kaaaaan vara lite knepigt då det inte direkt är den minsta rasen men man gör så gott man kan:p
#51 - 25 mars 2008 19:46
vronkan skrev:

vronkan skrev:
dom flesta uppfödarna är seriösa och letar efter nytt blod. mayas mamma är tredje generation från urhunden. :)

Åhh... Min första hund var Basenji.. vem är Mayas uppfödare?
Hur menar du, 3 generationer från urhunden? Du menar att mormorsmor är hämtad ur djungeln i Afrika hos naturfolken eller?

Underbara hundar som verkligen lär sin ägare vad en hund är. Har man haft en Basenji så har man fått lära sig att vara en ödmjuk ägare som tillåts passa upp på sin härskare, Basenjin alltså.. :D
Nej, men man får lära sig en helt annan respekt för hunden än traditionella hundägare har, där kan man verkligen prata om en vän, en egen individ, inte någon du äger... [:-174][:-174][:-174]

Jag hoppas att Eurasiern är lik Basenjin fast lite mer anpassad.. Nu bär det av 4/4 att titta på liten Eurasiervalp åt mamma, en liten viltfärgad tik...
Vi ska ju låna den lilla pärlan ibland också.. :D
#52 - 27 mars 2008 17:15
Min familj har en dalmatiner tik på 3,5 år, världens sötaste hund tycker jag. Här är några bilder på henne:D
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1892311&gid=1892530
#53 - 27 mars 2008 20:59
Cavalier king charles tror jag är rätt hund för de dom är väldit lungna och myssiga och är en bra nybörjar-ras.
skäller inte så mycket heller!.
#54 - 30 mars 2008 17:59
Jag har en Whippet som fyllde 10 år för en månad sedan. Han kom till mig som omplaceringshund när han var bara ett år, Jag hoppas att han får behålla hälsan så att han hänger med i några år till.
För ett år sedan hade jag även en Irl.Varghund, men han blev gammal & skröplig så han finns numera i hundhimlen..

Min Whippet Benji är min fjärde Whippet, för drygt 20 år sedan hade jag tre stycken Whippetflickor. Whippets är underbara, goa och himla hundar.
#55 - 30 mars 2008 18:29
Jag har en Belgisk Vallhund / Laekenois. Tokigare och knasigare kelgris till pappagalen hund får man leta efter. Dessutom så är fröken Ragdoll väldigt söt.

//C
#56 - 31 mars 2008 20:31
Sitter just nu och tittar på min lilla Astrid, en 6 månaders Jack Russeltik, när hon ligger och sover nedanför mitt 980-literskar. Snacka om kontrast!
#57 - 31 mars 2008 21:04
Vi har en treårig cairnterrier... Härlig hund som verkligen har temperament och hittar på en massa kul saker. Vi valde rasen för att min pappa har (haft?) problem med allergi överför andra raser, men inte cairns. Enda minus med rasen är att dom måste trimmas vilket är inte är kul varken för ägare eller hund...
#58 - 2 april 2008 00:10
mina föräldrars:
http://i127.photobucket.com/albums/p145/Marulioides/070716136.jpg?t=1207094102
http://i127.photobucket.com/albums/p145/Marulioides/07072007.jpg?t=1207094472

dom har alltid haft hund, själv jag har aldrig fattat nöjet i det ...tills dom skaffade boxern dvs. [:)]
#59 - 2 april 2008 15:54
Vart är era hundar när nu är på jobbet?
Har funderat på hund i 5år har läst tidningar och böcker så bara den...
Men det går ju inte:(
#60 - 6 april 2008 19:13
Jag har två hundar av rasen belgisk vallhund/ malinois/ bruksvarianten, den ena 8 år gammal och den andra 3 år gammal. Förutom dessa har jag fyra katter, två siamesgubbar som fyller 15 i år. En abessiniertjej som är 5 år, och en långhårig blandis som är 2 år gammal.

Tidigare har jag även haft häst i många år men varit de två senaste året utan.

Akvariet kommer.
#61 - 6 april 2008 19:22
Jag har en Belgisk Vallhund / Laekenois. Tokigare och knasigare kelgris till pappagalen hund får man leta efter. Dessutom så är fröken Ragdoll väldigt söt.

//C

Åhh, blir nostalgisk... Har haft tre Laekenois. Fantastiska hundar för rätt förare. Nu har jag en brun stor pudel istället. Jag gillar kontraster ;)
#62 - 7 april 2008 04:10
Har just nu 1 Rottweilertik på 6 år och en Dobermannhane på 4 år.
Nästa hund blir antingen ngt litet eller så återgår jag till mina molosser.
#63 - 7 april 2008 05:19
En liten bordecollie-blandning på ca 2 år. Ett härligt litet energiknippe som fortfarande envisas med att inte gå bra i kopplet när tjejen är ute med henne:confused::p
#64 - 9 april 2008 07:43
Jag har 3 hundar :)
En Shetland Sheepdoghane, en Flatcoated Retrieverhane och en Phalénetik! ;)
#65 - 9 april 2008 07:47
Jag har en Golden Retriever hane på 8 år, 2 st långhåriga skepparkatter på 2 & 1 år, en hona & en hane.

/Eva

Annons