Fisk-tips efterlyses snarast!

#1 - 12 maj 2004 11:12
Nu är det dags att skaffa lite nya invånare till 220 liter!

I nuläget bor där 30 kardinaltetror och 2 otocinclusar. Själv är jag sugen på något/några av följande: svart fantomtetra/ev.dolkstickstetra?), fler ottisar, metallpansarmalar/(alt. amanoräkor?) Jag vill också ha t ex. ett par av en annan större, färggrann art som inte gräver, bråkar eller äter växter och som trivs ihop med de övriga?[?]

Hjälp mig att välja, snälla!
#2 - 12 maj 2004 11:27
Till att börja med så vill jag råda dig att inte skaffa flera tetror.. Ditt stim med 30 kardinaler blir vackrast om det inte behöver "konkurrera" med ett ytterligare stim. Sedan får du tänka på platsen också... ditt kardinalstim tar ju upp en hel del plats...
Fyll på med Ottisar så att du har kanske 10 st... sedan 10 Corydoras (pansarmalar) och så var det den där större fisken då... Sök i fiskarkivet på sydamerikanska ciklider och ditt kars storlek, så får du fram vilka ciklider du kan ha i ditt kar....
#3 - 12 maj 2004 19:07
Då har man varit en sväng till zooaffären då... Jag är hopplös![:-93]
Tänkte bara kolla efter några fina ciklider eller dylikt. Kom hem med ett gäng gulliga Ottisar och hör och häpna, ett par Wagtail-Svärdbärare ==> [:-153]*suck*.
Jag har pH 7, så dom lär väl förhoppningsvis trivas iallafall....[:-116]
För att riktigt göra "fisksoppa" står jag nu i valet mellan Scalarer (hoppas isf de inte äter mina fullvuxna Kardinaltetror..) ett par Paletter eller Mosaikguramisar. Någon som kan rekommendera nåt annat?
#4 - 12 maj 2004 21:07
Jag tror att ditt kar är för litet för Scalarer... lätt att det blir bråk och sedan kanske det är lite för lågt... Testa Marmorgurami du,,, det blir väl ok, om du nu inte ska låta svärdisen vara den stora fisken... de blir väl rejält stora har jag för mig....

Annons