Nej, det är inte för litet. Jag ska berätta hur jag inrede mitt kampfisk akvarim: Börja med att markera 2 delar i akvariet med hjälp av stenar, sen planterar du jätte mycke växter p ena sidan (Mest Flytväxter) Å på anra sida kan du ha ett fåtal växter(bara några som flyter. Där det är lite växter brukar hannen bygga sitt skumbo. När tar jag bort honorna och hannen? Honorna tar du bort så fort du ser att hannen har slutat att para sig med honan(Du tar bort bägge alltså). Hannen får gå med yngeln i samma akvarium till det är helt frisimande. eller så kan du suga upp yngeln då de är riktigt frisimmande eller tillochmed lite mer än så. Sug upp dem med en vatten slang eller nått sånt. Om du inte väntar riktigt länge så kan yngeln dö då du suger upp dem.Kampfisk yngel är väldigt små då de föds ca. 2mm. Så innan du byter vatten så borde du kolla riktigt noga i skumboet först. Du kan flytta honorna till varsinn 3 litare eller 2 litare OBS, Ha dem aldrig i samma grej efter du har flyttat dem, Om du har det kan de bita sönder varandras fenor. ett tips: för att få Honorna i lekstämning så borde du mata dem med jätte mycket mygglarver.
Lycka till med Kampfiskarna.
Med akvaristiska hälsningar //Mert