hej är det nån här som har köpt fisk från akvarium malawi? som privat person ??? funderar på att göra det men vet nån hur de är med priser från dom osv?
vill ha snabba svar tack!!
rent vatten skrev:Det finns VF i Örebro, eller menar du Danmark.
http://www.proteamonline.se/customers/content.asp?Id=452&ContentId=5691
Kjell Fohrman skrev:ST/CM lär nog betyda - Storlek i cm
Jens A. skrev:Och ingen malawiål eller midnight mloto i sikte, som vanligt... [:-28]
mayday skrev:Har köpt 80% av mina malawi där kan inte klaga på en enda sak där alltså.
Bra priser på fisk o foder deras egengjorda räkmix är rekomenderad
Bor 500m ifrån :)
Ett tips är att du åker ner o kollar. Otroligt stort utbud o stor lokal med enbart Malawi o tanganika
Båda killarna är otroligt kunniga o trevliga ... ett besök där är ett måste för malawi fantaster.
mayday skrev:Har köpt 80% av mina malawi där kan inte klaga på en enda sak där alltså.
Bra priser på fisk o foder deras egengjorda räkmix är rekomenderad
Bor 500m ifrån :)
Ett tips är att du åker ner o kollar. Otroligt stort utbud o stor lokal med enbart Malawi o tanganika
Båda killarna är otroligt kunniga o trevliga ... ett besök där är ett måste för malawi fantaster.
Sacrium skrev:Har du nån koll på om dom kan plocka in vf efter önskemål?
Jens A. skrev:Och ingen malawiål eller midnight mloto i sikte, som vanligt... [:-28]
Kjell Fohrman skrev:Vete tusan om inte Ad nämnde någon att midnight mloto var på väg att bli utrotad (överfiske som matfisk) - men jag minns inte riktigt.
Jens A. skrev:Matfisk? Med en storlek av under 15 cm? Kan väl inte stämma? [:O]
Finns ju massor med andra sill-liknade fiskar i sjön att fiska på. Men honorna samlas i stim i det fria vattnet, så kanske hänger de med som bifångst? Uff. [:(!]
[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Betydligt fler arter har försvunnit från Malawisjön, främst ett stort antal utaka, t.ex. Firecrested Mloto, Copadichromis ilesi, Virginalis Chitande, Virginalis Gold, etc. Andra arter minskar i oroväckande snabb takt.[/FONT][/COLOR]
Helena_o_Mattias skrev:så nu har jag skickat efter 10 fiskar från dom skulle skickas i nästa vecka så jag sitter o väntar :) de hadde alla utom rost ciklid så man får ta den firren en annan gång.
Miaadr skrev:Nu blev jag nyfiken :)
Vika fiskar beställde du?
Vad gick frakten på och hur skickas fiskarna?
hugosan skrev:hallo..
adress till äffaren tack ..
ha det ..
hugosan
EvaPeva skrev:Gärna uppdatering när fiskarna e hemmastadda i Luleå?! :-)
Mvh eva