Fisk beslagtagen av polisen

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 22 september 2010 17:23
Kanske det första nerslaget för djurplågeri av akvariefiskar http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7832733.ab
#2 - 22 september 2010 17:28
helt rätt av polisen
#3 - 22 september 2010 17:57
Nog var det väl rätt men borde vara lika på "hugget" när det gäller andra typer oxå.
#4 - 22 september 2010 18:51
Någon i Halland som vill ha en skäggmunsmal?:P
#5 - 22 september 2010 19:24
En intressant fråga är hur polisen fick tips att mannen hade akvarium, hur de fick reda på att hans fiskar dött en efter en, osv.

Jag tycker detta låter rätt likt många nybörjarakvarier, man köper fiskar som sen dör en efter en.
Fast vanligtvis matas fiskarna ihjäl istället för tvärtom.
#6 - 22 september 2010 20:09
Vad är det för fel på brödsmulor en gång i veckan? ;)
#7 - 22 september 2010 21:03
KORSARKOFF skrev:
Vad är det för fel på brödsmulor en gång i veckan? ;)

Det låter aningen lite... om han inte matade som attan den dagen då så maten blev liggande men då riskerar man ju dålig vattenkvalitet istället.
#8 - 22 september 2010 21:25
Det var min tanke när jag läste artikeln.
Dom kanske kommer att börja jaga alla med nya kar som får nitritspik o massdöd och anmäla dom för djurplågeri?

I praktiken är det ju en form av djurplågeri om man oavsett anledning får dålig balans i karet och invånarna börjar falla ifrån.
Jag bekänner mig skyldig till ovanstående, inte minst beroende på min grävda brunn och ojämna vattenkvalitet över året (regn, snösmältning m m) som inga vattenberedningsmedel i världen åtgärdar fullt ut.

Mumin skrev:
En intressant fråga är hur polisen fick tips att mannen hade akvarium, hur de fick reda på att hans fiskar dött en efter en, osv.

Jag tycker detta låter rätt likt många nybörjarakvarier, man köper fiskar som sen dör en efter en.

Fast vanligtvis matas fiskarna ihjäl istället för tvärtom.
#9 - 25 september 2010 04:21
Men den killen hade ju djurförbud. Dom trodde inte han skulle följa förbudet så dom följde upp det och fick se att han hade skaffat akvarium.
Han fick djurförbud för att han hade misskött en katt.

Annons