Fishbook på Facebook :)

#1 - 2 oktober 2008 06:44
Hehe, jag upptäckte just att det på facebook finns en application som heter "fishbook" där man kan lägga till sina fiskar (enskilt) så att de får en egen sida med bilder, gästbok, osv, precis som på riktiga facebook. :D

Om man har tråkigt och känner sig på barnsligt humör (eller nördigt) kan man alltså göra nåt sånt larvigt för sina fiskar. Man kan också bli vän med andra fiskar..... hehe. Det gäller bara att välja rätt, så att man väljer fisken och inte en själv (om man nu inte vill ha en massa fiskar bland sina vänner). :p

Jag har lagt till vår Ancistrus Ansgar:
http://apps.new.facebook.com/fish_book/profile/view/5142504

Sen kan man också lägga till denna application bland boxarna på sin egen sida så att det där syns vilka fiskar man har. :)
#2 - 2 oktober 2008 06:56
HAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!! Tänk vad de hittar på... Vi får väl om jag får riktigt tråkigt någon dag! Fast om jag gör mina fiskar beroende av datorn så kan det bli problem, de får helt enkelt köpa sej en egen...
#3 - 2 oktober 2008 07:30
Ja det är ju onekligen att förmänskliga fiskarna lite väl mycket. Men Ansgar är så fin och det var bara en massa kampfiskar och guldfiskar från usa med där tyckte jag, så jag ville lägga till vårt fulsöta monster :D
#4 - 3 oktober 2008 03:29
Haha, åh, måste göra! Sitter i Kanada och har inget vettigt för mig, och saknar fiskarna hemma i Sverige. Nu ska min S. Schall få sin egen sida :)
#6 - 3 oktober 2008 13:34
Då får Ansgar bli vän med din fisk. Skickade en förfrågan. Var beredd på att vän-acceptera nånstans. :)
#7 - 3 oktober 2008 13:37
Aha, fisk-friend-requests kommer tydligen upp på home-sidan av Fishbook-application:en. Wee nu har ansgar en massa vänner, hehe.
#8 - 3 oktober 2008 16:57
Var ju bara tvungen att testa:p
#9 - 6 oktober 2008 14:46
hmm... känns lite problematiskt om jag ska lägga in mina firrar, döpa 200+ levandefödare blir nog inte det lättaste...
#10 - 6 oktober 2008 15:11
Nej man får ju ta dem som har lite personlighet :P
#11 - 13 oktober 2008 07:19
toccata skrev:
Då får Ansgar bli vän med din fisk. Skickade en förfrågan. Var beredd på att vän-acceptera nånstans. :)

Accepterade för ett tag sedan, men ja, min Fläck har en vän, yay! ^_^
(jag saknar honom, han är i Sverige och jag är i Kanada)
#12 - 16 oktober 2008 19:50
Min ancistrus Sture är död.. snyft... Han kanske skulle platsa här: http://www.pet-nirvana.com/ ?

Annons