firren.com

#1 - 29 oktober 2005 20:22
Hej

Nu så ska jag inreda mitt yngel akvarie för mina guppy yngel men nu så undrar jag . Har nån bästält där ifrån förrut ? Är det bra ?

Tänkte fixa växter nu.
#2 - 29 oktober 2005 21:07
Jag känner inte till sidan du pratar om men personligen så skulle jag ta en vända ner till din lokala handlare och försöka hitta en behållare som ligger på ungefär 30L och som är testad och godkänd för livsmedel,,, jag vet inte vart du bor men hemmavid så går den lösningen på ungefär 80 spänn
#3 - 30 oktober 2005 07:15
Okej . Men får se hur det blir .
#4 - 30 oktober 2005 07:33
Baserat på produktutbudet och vilken info de anger för produkterna så hade inte jag handlat där (OBS, min personliga åsikt, jag tycker helheten är viktig).

T.ex. en doppvärmare där ingen info om effekt anges, vilket kan vara viktigt. Inga vettiga akvariefilter alls, mm.
#5 - 30 oktober 2005 07:55
Jo man måste trycka på i+ sen så väljer man efekt. Men jag hade tänkt och bäställa växter.
#6 - 30 oktober 2005 07:55
NE har du handlat från dem?
Jag har handlat från dem, var ett tag sedan men det är enkelt att maila och få svar dessutom tror jag att det är bättre att säga till dem eller be dem att kanske lägga ut bättre info om det, som du saknar.
#7 - 30 oktober 2005 08:00
Så peterhaack , borde jag prova och handla från dom ? ;)
#8 - 30 oktober 2005 08:13
Som jag skrev, min åsikt.
#9 - 30 oktober 2005 08:22
Jag har köpt en lysrörsarmatur därifrån, egentligen skulle den ha kommit efter 2 dagar, men de hade slut på den i lagret, så jag fick vänta i en månad. Den fungerar och jag e nöjd med den =)
#10 - 30 oktober 2005 09:38
Okej. Men jag undrar om växter ;) Det kanske blir tillbehör sen :D
#11 - 31 oktober 2005 09:11
japp din åsikt.

[QUOTE=NE]Som jag skrev, min åsikt.[/QUOTE]

Helt riktigt det är din åsikt, men jag ställde frågan om du beställt därifrån, eller man kan ha en åsikt utan att veta hur det egentligen står till? e inte det mer *tro* =O))

Sen om man har en åsikt om om ngt så kan man ju ha det till dem som handhåller sidan om att de kunde ha en bättre information om sina produkter de säljer.

Menade inte att hacka ner på dig NE, förlåt om det kom ut så.
#12 - 31 oktober 2005 09:16
[QUOTE=platy5]Så peterhaack , borde jag prova och handla från dom ? ;)[/QUOTE]

Ja varför inte?
då har du iaf testat =O)) och de är kanske inte sämre eller bättre än andra men jag hade provat om jag vore dig.
Jag har provat dem och det jag fick då fungerarde och fungerar faktiskt ännu men jag använder det dock inte.

Växter köpte därifrån för ca 6år sedan de hade försäljninga av enkla växter och det jag fick hem var helt ok, dock körde jag inge växtnäring då men de levde länge ändå.
#13 - 9 november 2005 14:41
Jag beställde växter från firren och måste säga att jag inte kan rekommendera dem.
Tog tid och när de kom var det fel antal och inte heller de finaste växterna så för mig blir det inget mer från firren.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 9 november 2005 14:57
[QUOTE=Johan73]Jag beställde växter från firren och måste säga att jag inte kan rekommendera dem.
Tog tid och när de kom var det fel antal och inte heller de finaste växterna så för mig blir det inget mer från firren.[/QUOTE]
Fel kan väl alla göra - det intressanta är väl hur de behandlade din reklamation.
#15 - 9 november 2005 16:03
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=Johan73]Jag beställde växter från firren och måste säga att jag inte kan rekommendera dem.
Tog tid och när de kom var det fel antal och inte heller de finaste växterna så för mig blir det inget mer från firren.[/QUOTE]
Fel kan väl att göra - det intressanta är väl hur de behandlade din reklamation.[/QUOTE]
hällar med kjelle.vad har du gjort för att reklamera dett
mvh janne
#16 - 10 november 2005 08:51
Hmm..ja jag är ju en krävande kund det kan jag ju säga. Fick höra att det jag ville beställa fanns i lager när jag beställde men sen visade det sig att det inte gjorde det och så gick en vecka till. När jag fick leverans så var det inte ens hälften med av det jag beställde. Den reklamationen skötte de bra, jag ringde och inom ett par, tre dagar kom resterande av ordern.Sen hade jag nog (felaktigt?) förväntat mig lite kraftigare växter med kruka inte de lösa stänglar som jag fick..Men smaken är som baken, alla kan ju bilda sig en egen uppfattning. Det är väl så att man blir IVRIG när man beställer och vill ha sina växter helst igår ;)Jag har nog rent allmänt ledsnat på att beställa växter via nätet och nu har ju Akvariehobby utökat växtsortimentet rejält i Uppsala så jag kan nog beställa det mesta därifrån hädanefter.
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 10 november 2005 09:09
Själv är jag nog också sådan att jag nog inte skulle köpa något "levande" på nätet (definitivt inte fisk i alla fall) utan vill nog se det först.

Annons