fint? fult?

#1 - 23 mars 2006 22:11
Riktigt snygga akvarium tycker jag...
http://www.hasuco.com/home/home_01a.htm
men knappast humana eller vad säger ni?
Går väl inte ha nån sorts fisk i ett sånt akvarie eller?

Går går väl men med det menar jag att det är väl inte så bra... man blir ju sugen på att äga ett men moralen sätter stopp...
Tycker ju att man iallafall ska ha dubbelt så djupt som fiskens längd... om inte tredubelt...
#2 - 23 mars 2006 22:12
Varför skulle det inte gå att ha fisk i? Bara för att det är inbyggt betyder ju inte det att det är ett litet akvarium.
#3 - 23 mars 2006 22:14
[quote=Annaica]Varför skulle det inte gå att ha fisk i? Bara för att det är inbyggt betyder ju inte det att det är ett litet akvarium.[/quote]

det står att det är ett väggakvarium då det lär ju knappast vara så djup..
tycker inte alls om sånna akvarium ja
#4 - 23 mars 2006 22:14
[QUOTE=Annaica]Varför skulle det inte gå att ha fisk i? Bara för att det är inbyggt betyder ju inte det att det är ett litet akvarium.[/QUOTE]
nej det är inte inbyggt... dom är 8cm djupa... om jag inte har fel...
Bilagor:
#5 - 23 mars 2006 22:25
[QUOTE=dadid]nej det är inte inbyggt... dom är 8cm djupa... om jag inte har fel...[/QUOTE]
Då är det ju en annan sak, då är dom ju små. Jag har sett flertalet väggakvarium som liksom varit hål i väggen så har det stått ett vanligt akvarium på andra sidan, sånna är riktigt snygga.
Bilagor:
#6 - 23 mars 2006 23:12
Går nog utmärkt att göra ett räkland av det, speciellt om man väljer en mindre räksort.
#7 - 24 mars 2006 00:01
Mm 8 cm är lite i minsta laget för fiskar... men vad tror ni är gränsen för djup att ha fisk i? Typ Kilfläcksrasbora, kampfiskar eller nån annan fisks som inte kräver så stort utrymme... folk stoppar ju fisk i nanokar då känns det som ett tavelakvarium med bra mycket mer liter skulle vara hälsosammare...
#8 - 24 mars 2006 08:22
Vet att akvarieleasing säljer väggakvarium som e mkt snygga. Och djupare än 8 cm. Men dom e inte heller så billiga :(

Annons