Finns det nått intresse att skapa en Guppy-blogg?

#1 - 27 februari 2007 16:36
Jag har funderingar på om det finns nått intresse för att skapa en guppy-blogg? En icke kommersiell blogg där vi guppyintresserade kan prata om, och diskutera, vårt gemensamma intresse: Guppys

Vad säjer ni om det?

OBS! Till er som driver zoopet: det er inte kommersiellt och absolut inget forum på samma sätt som zoopet. Ingen konkurrans på något sätt, utan bara en liten avstickare om/med guppys. Inga artiklar å annat utan en blogg helt enkelt. Borde vara ok att prata om och diskutera här eller?
#2 - 27 februari 2007 19:15
Jag har nu gjort en liten test att skapa en guppyblogg och den återfinnes under adressen:

http://guppy.muffinz.se
Vill du ha ett eget inlogg till bloggen? sänd ett priv meddelande till mig med din e-mail adress, namn och önskat lösen.

Kolla gärna in den. Än så länge finns det inte mycket där men tillsammans kan vi få den att bli både innehållsrik och intressant.

Alla kan läsa bloggen men för att kunna skapa inlägg samt posta kommentarer så måste man vara registrerad användare. Registrerade användare kan sedan i sin tur bjuda in ytterligare användare.

Edit: har nu lagt till några kategorier samt postat nått eget inlägg och någon bild. Observera att detta inte är ett forum utan en blogg om guppys. SKulle jag dock ha brutit mot någon regel på detta forum ber jag om ursäkt och i så fall är det ok om admin tar bort denna tråd. Vill inte göra nått som orsakar rabalder...
#3 - 27 februari 2007 20:10
Jättefin blogg , skulle vara kul om det kan bli ett gäng där:-)
#4 - 27 februari 2007 20:32
wierdalien skrev:
Jag har nu gjort en liten test att skapa en guppyblogg och den återfinnes under adressen:

http://guppy.muffinz.se

Vill du ha ett eget inlogg till bloggen? sänd ett priv meddelande till mig med din e-mail adress så kommer lösen på mail.

Kolla gärna in den. Än så länge finns det inte mycket där men tillsammans kan vi få den att bli både innehållsrik och intressant.

Alla kan läsa bloggen men för att kunna skapa inlägg samt posta kommentarer så måste man vara registrerad användare. Registrerade användare kan sedan i sin tur bjuda in ytterligare användare.

Edit: har nu lagt till några kategorier samt postat nått eget inlägg och någon bild. Observera att detta inte är ett forum utan en blogg om guppys. SKulle jag dock ha brutit mot någon regel på detta forum ber jag om ursäkt och i så fall är det ok om admin tar bort denna tråd. Vill inte göra nått som orsakar rabalder...

hejsan...
jag läste att du hade fångat guppy i en damm i göteborg...klarar guppy vår temperatur??...och har vi guppy i våa vattendrag i sverige??...blev nyfiken p detta nu...ursäkta om frågan kanske låter lite dum ^^
#5 - 28 februari 2007 02:06
Trevligt med fler guppyställen att prata på, ska kika in där. Kan passa på o berätta att äntligen ser det ut att vara på gång med ett nytt web-hotell för svenska guppysällskapet så det kommer att komma ett forum där också med odlarlistor och diskussionsforum. Fick ngn information om detta för ngn dag sedan, men vi är många som är intresserade av att prata om guppy och dela med oss av funderingar så bara roligt med flera ställen.
Vad gäller vilda guppy i Europa så finns det mkt diskussioner om sånt, finns rapporter från Tyskland, Holland mm.
Att guppy kan anpassa sig till tuffa förhållanden är känt, men oftast har det då varit på platser där det finns ngn utströmning av varmt vatten där de då håller till. Ska se vad jag kan klura vidare om detta via guppysällskapet, men vet att ngn annan var på jakt efter tyska guppy.. och jag har kollat med flera personer med kontakter i Tyskland, utan att komma vidare med detta.

edit : var inne o kikade.. såg jättefint ut på din blogg... ska skicka mail till dig om inloggning bara jag är hemma.

hälsn Robban
#6 - 1 mars 2007 18:35
hehe coolt....visste inte att man har hittat guppy i tyskland....jag hade velat hitta guppy i helsingborg då men då i havet :D :p ..hehe..säger bara COOLT...fan va guppys är intressanta ändå
#7 - 3 mars 2007 22:56
Varför inte gå med i Svenska guppysällskapet istället?

http://hem.passagen.se/mikeno/ =Deras hemsida....
#8 - 21 april 2007 18:58
guppysällskapet e ok men deras hemsida händer inget på. fast å andra sidan har jag inte lyckats få så många besökare till bloggen sä där händer inte heller mycket för tillfället. alla e dock välkomna :)

Annons