Finns det nån digital ph controller och nitrat "vi

#1 - 6 september 2003 09:52
Finns det nån digital ph controller och nitrat "visare" nånstans? sopm mäter konstant och visar värdena digitalt?
#2 - 6 september 2003 10:49
<font color="red">Slan... när du skriver en ny tråd så döper man den inte till en hel mening, eller frågan. Det är i själva tråden som du sedan skriver frågan. Denna tråd kunde du döpt till tillexempel "pH controller". Det är väldigt många som gör det, och det är enligt min mening ganska störande... eller? </font id="red">
#3 - 6 september 2003 11:05
Gå in på aquaristic.net och kolla under Measurement & Regulation där finns en hel del och så kan du få lite uppfattning av vad de olika produkterna kostar. Det finns även länkar till tillverkare.
#4 - 6 september 2003 16:07
Clas Ohlson har ph-mätare för 575kr.

mvh
Mi
#5 - 7 september 2003 10:36
Zeroz: istället för att klaga på själva tråden kanske du kunde hjälpa till att hitta vad man letar efter eller bara låta bli att störa dig... är definitivt mer störande nu när du nämnt det. men men. vissa klagar på småsaker.

tack för svaren ni andra, Simon
#6 - 7 september 2003 12:29
<font color="red">Jag påpekade bara det, fick jag inte det eller?
Visst vill du ha hjälp, jag har sett en pH mätare på ClasOhlson tror jag.</font id="red">
#7 - 7 september 2003 12:32
Jag påpekade bara det, fick jag inte det eller?

Visst vill du ha hjälp, jag har sett en pH mätare på ClasOhlson tror jag.

Ja vill bara ha ett till inläggs poäng, fick jag inte det eller?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 7 september 2003 13:04
En digital pH-mätare skall ha minst två kalibreringspunkter och bör ha utbytbar elektrod, annars är de billiga vätskorna betydligt bättre.
Akvaristiska hälsningar
Kjell

Annons