Jag var dit för inte så länge sedan och kollade läget, han som har det är inte helt superbra på svenska, det kanske kan orsaka missförstånd, vad vet jag..
Sortimentet stämde definitivt inte med vad som stod på nätet..
Jag skulle främst kolla på altum, stod att han hade men det hade han inte..
Verkade inte heller som om han skulle få hem altum igen, eller så ville han sälja dom fiskar han hade..
Han pratade om att peru var så mkt bättre..
Att nästan alla altum dör, antingen vid frakten eller när man fått hem dom...och att dom därför var jättedyra..
Jag vet inte hur det funkar med viltfångade, hur länge man får kalla dom det, alltså om avkommor också är VF..
Han sa iaf att en massa skalaryngel var vilfångade och att han fött upp dom själv..
Han hade rätt mkt discus, jag kan inte så mkt om discusar men dom såg då ut att må bra..
Han hade helt otroliga saltvattensfiskar, jag och min far bara gapade, otroligt stora och coola...
Som jag förstått det är väl inte saltvattensfiskar dom enklaste att sköta, så då kan man ju dra slutsatsen att han ändå måste kunna det..
Själva karen var kanske inte snygga, men det låg inte döda fiskar i dom, inte såg dom sjuka ut heller, det såg ut som att han tar hand om fiskarna..
Personligen så skulle jag nog inte köpa fiskar utan att åka dit och handla...då ser du vad du får sas..
/M