Finns det billiga Juwelakvarier i Stockholm?

#1 - 10 april 2007 13:34
Såg Herkuleszoos priser på Juwel akvarier på nätet.... Tittade på Fridhems: Juwel Rio 180, 4250:- mot 2295:- på Herkules!!! Finns det ingen runt Sthlm som har bättre priser eller måste man flytta söderut :) Såg att man kan beställa från Herkules, får väl bli det annars, någon som provat? Kom det fram helt? Alla tips mottages tacksamt!

//Katina
#2 - 10 april 2007 14:15
Det gäller bara att bo på rätt sida av landet:)
#3 - 10 april 2007 14:16
vance skrev:
Det gäller bara att bo på rätt sida av landet:)

Ha, ha....:D
#4 - 10 april 2007 14:34
Ja, det är sjuk konkurrens i GBG, därav priserna.
PWSS ligger på 3200.- för samma kar (observera att detta är en nät-shop och ändå ligger dom en tusing högre än Herkules), då ligger dom i Vingåker. Dom har även hemkörning mot kostnad.

Annars får du ta en dagstur till GBG med stor bil eller släp. Det blir ju iaf billigare än de priset du såg i Stockholm.
#5 - 10 april 2007 18:36
Ja, det är nog så att om man orkar köra fram och tillbaks samma dag (så det inte kostar hotell) så tjänar man på det, trots bensinkostnaden.... Tål att tänka på... Jag har en kombi.... Jag såg faktiskt Rio 180 för 2995:- här uppe (i Arninge för en vecka sen) men då självklart inte i svart som jag vill ha och det var bara några tillfälliga ex så det skulle inte komma in några fler. Varför är det sån konkurrens på priser i Gtbg och inte här i Stockholm??
#6 - 10 april 2007 18:51
Just vad det gäller Juwel så sälgs dom av Hornbach tror jag. Hornbach är en tysk kjedja ala Bauhaus men som även har akvarie avdelning.
Just Herkules ligger bara ett stenkast därifrån och Hornbach har "lägstaprisgaranti" så vill Herkules sälja några kar så är det till att hålla typ samma pris som den tyske "jätten"
Nu är väl inte det hela sanningen. Jag tror även GBG har ett mer aktivt föreningsliv runt akvarieintresset som säkerligen bidrar till ökad konkurrens hos handlarna.
#7 - 10 april 2007 19:31
finns annars en liten liten trevlig fristående butik i malmö som kostar kanske 1-200:- mer än hornbach.....

fast det är lååååångt till sthlm....
#8 - 10 april 2007 19:53
Kensa skrev:
finns annars en liten liten trevlig fristående butik i malmö som kostar kanske 1-200:- mer än hornbach.....

fast det är lååååångt till sthlm....

Malmö [:O] ännu längre!!! Jag hämtade min ena hund i Ystad och det var riktigt lååångt, ungarna gav nästan upp :D. Ska kolla med Herkules i morgon vad de tar för frakt, kanske lönar sig ändå.... Stockholm verkar kört när det gäller bra priser, tyvärr, man tycker att det skulle vara konkurrens här men, men.... Vill ha några kronor kvar till att lägga något i karet också! Tack ändå, (även om jag anar skadeglädjen hos ej 08:orna ;) )

//Katina
#9 - 10 april 2007 22:36
Nej då, det var inte så jag menade!
Tror frakten är billigare än om du skulle köra ner

Annons