Finns det bakgrunder som kan läggas in i vattenfyllda kar?

#1 - 10 september 2012 18:51
Det undrar jag nämligen. Vi ska tydligen ta över ett 250l-kar och förra ägaren har bara en plansch på baksidan, vore kul med något mera än så..

"Problemet" är att vi får med fiskar så det funkar ju inte riktigt att börja custombygga en egen bakgrund eller nåt sånt. Å andra sidan bor han inte alls långt härifrån så rent teoretiskt kunde man ju lägga fisk i hinkar på morgonen och i alla fall ha så lång tid som man vågar ha fisk i hink på sig..

Men det vore ju väldigt kul om det fanns nåt som gick att sänka ner i ett vattenfyllt kar. Eller hinner man limma något på den tiden?

Har ni några teorier eller förslag?
#2 - 10 september 2012 18:55
Det ska finnas nått silikon som ska funka under vatten tror jag, såg det i nån annan tråd. Minns dock inte märke, men kommer säkert snart nån av experterna och talar om det ^^
#3 - 10 september 2012 19:14
BTN bakgrunder funkar ju alltid.
Bara skaffa en större plastback å köra som "akvarium" när silikonet härdar, i med pump å allt så kan fiskarna vara där i några dagar.
#4 - 10 september 2012 19:15
TEC7 finns det en modell som heter. den kan man limma med under vatten.
#5 - 10 september 2012 19:18
Den tanken har slagit mig. Dock kan det bli lite väl spännande med en sån rigg och 3 katter.. Enda möjligheten skulle vara att mer eller mindre stänga av halva lägenheten för dem och det tror jag inte blir lyckat.

Men finns det nån form av snabbtorkande lim/silicon som kunde funka, fiskarna ska väl klara 12h i vanlig hink utan pump?

edit: postade medan det trillade in mer info. Tack för det tipset!
#6 - 10 september 2012 19:28
Jag köpte en balja när jag skulle flytta mitt akvarium, 150L med lock för typ 300 på Rusta har jag för mig. Då får katterna kämpa för att komma åt fiskarna ;)
#7 - 14 september 2012 15:15
TEC7 går att använda under vatten, dock inte med överdrivet bra resultat, fast för en bakgrund kanske de går ann! :) för övrigt rekommenderas vanlig silikon :)
#8 - 14 september 2012 16:45
Jag tror att vi beslutat att slopa tanken på bakgrund och köra på en väldans massa växter istället :) Blir nog enklast så.
Sen nångång i framtiden så kanske man ändrar sig men.. Det blir då det.
#9 - 15 september 2012 10:54
zoddri skrev:
Jag tror att vi beslutat att slopa tanken på bakgrund och köra på en väldans massa växter istället :) Blir nog enklast så.

Sen nångång i framtiden så kanske man ändrar sig men.. Det blir då det.

Då är mitt tips i framtiden att starta om och ha firrarna i ett annat kar sålänge och göra rätt från början, blir nog väldigt mycket enklare att få allt bra så man blir nöjd om karet är tomt :)

Jag har också funderat på detta fast vill byta ut en bakgrund mot moduler fast insåg att de blir ett för stort projekt just nu så åkte och köpte på mig typ 15 kilo lavasten och göra något roligt med istället :D

Annons