ansjo skrev:Där sa du något, det finns albino på många odlingsformer, men svärdbärare har jag nog faktiskt aldrig sett. Den som har röda ögon hos dig, vad är det för färg på fisken i övrigt?
Thorn skrev:undrar bara om det finns albinosvärdbärare...har nämligen sett att ett av mina yngel har annorlunda ögon...dvs albinoögon. Är detta vanligt?
tummen skrev:Det förekommer då och då, men är inte så vanligt....själv har jag en ormskinnsguppyhane som är "guld-albino"....skall försöka fota den och hans normalfärgade bröder någon dag....:D
Thorn skrev:Hade vart spännande o se...ska vänta tills min har växt upp lite till så att jag inte fotar den som den ser ut nu...och så visar det sig att den utvecklar färg senare...men den är fortfarande albinofärgad med röda ögon...
snart kommer foto!
Captayn skrev:Albino Albino, ALBINO! Jag älskar albino![:)]
MaxB skrev:Även om det är fel kategori, så kolla in denna albino Ancistrus-hane med yngel;
http://www.bmafricancichlidpage.com/36690230.jpg
Zirconia skrev:Vi har en Platy som är väldigt vit, men jag vet inte om den har röda ögon, den har alltid varit väldigt vit iaf.. http://bp1.blogger.com/_p0TqVYKqh3Q/RuWTBgYQh0I/AAAAAAAAGFg/JXEQaBcfXz8/s1600-h/Ynglen+10+Aug+07.jpg
Men nä, den har ju inte röda ögon, men ja, den blev iaf mycket vitare än sina föräldrar som är typ sunsets.. knepigt nog.. alla syskon blev röd/gula och fina.. :)
Den här är iaf 4 månader nu ca.. fast dock inte 4 mån på bilden, där var den lite yngre..
Vi hade ju inte vår blå Mussepigg platy heller då när dessa föddes, vi hade bara sunsetplatys.. och på djuraffären hade dom bara sunsets i samma kar.. hmm.. :)
Men ja, jag vet inte, kanske hon får mer färg så småningom..
Jenny054 skrev:Jag köpte faktiskt svärdbärare idag som var helt röda i kroppen och likaså ögonen..
Albinon brukar ju ha röda ögon, men ingen färg på kroppen så vad kallas denna som jag har för då?
kaj.p skrev:Finns olika typer av albinism och vad jag förstått beror det på var albinogenen sitter på DNA Slingan. Den varianten där enbart brunt o svart är borta är nog snart den vanligast i hobbyn. Har sett guppy, svärdbärare, palleter, oskars, o Diskus så klart