Finne/utslag på näsan - hjälp

#1 - 15 februari 2009 16:42
..inte ofta, men en till två gånger per år, växer det till sig en ordentlig finne/utslag på näsan :( och just nu kommer det väldigt olägligt, för jag ska träffa någon snart, i slutet av march, men hoppas att den ska hinna gå ner tills dess. Men har ni tips på hur jag ska bli av med den snabbt? och med finnar/utslag över huvud taget i ansiktet?
#2 - 15 februari 2009 16:49
kläm den jäkeln!
#3 - 15 februari 2009 16:51
Går inte, för dem på näsan blir så hårda :S
#4 - 15 februari 2009 16:54
Kör ett varv med morakniven och se till att ha skithuspapper till hands.
#5 - 15 februari 2009 16:57
tandkräm använde jag, funkade ibland ;)

Sen en massa naturtroget smink att dölja skavanker med :D
#6 - 15 februari 2009 18:26
Ett gammalt tips men som jag vet funkar, har testat det själv när jag var i tonåren och nu använder mina egna tonåringar det med utmärkt resultat.
Ta en nypa havregryn i handen, smula det lite, fukta med vatten och tvätta ansiktet med "gröten". Låt sitta medan du tvättar resten av dig, tvätta sedan av med en skonsam tvål. Ta gärna lite oparfymerad lotion i ansiktet, det kan strama efter några omgångar av denna "scrub".
Men funkar gör det, pormaskar och finnar försvinner och huden blir superfin.
Bilagor:
#7 - 15 februari 2009 18:33
Mumin skrev:
Ett gammalt tips men som jag vet funkar, har testat det själv när jag var i tonåren och nu använder mina egna tonåringar det med utmärkt resultat.

Ta en nypa havregryn i handen, smula det lite, fukta med vatten och tvätta ansiktet med "gröten". Låt sitta medan du tvättar resten av dig, tvätta sedan av med en skonsam tvål. Ta gärna lite oparfymerad lotion i ansiktet, det kan strama efter några omgångar av denna "scrub".

Coolt! Aldrig hört talas om detta. :)
#8 - 15 februari 2009 19:03
Mumin skrev:

Coolt! Aldrig att jag skulle prova... :p
#9 - 16 februari 2009 09:23
DAHLBERG skrev:
Coolt! Aldrig att jag skulle prova... :p

Fegis!
Vara skraj för lite gröt;);)!!!

Om man har riktigt häftig acne så kan man dessutom dricka havremustvälling, morgon och kväll, så slipper man gropar och ärr resten av livet.
Men det törs du väl inte,va?:p:p;);)
#10 - 16 februari 2009 13:22
Mumin skrev:
Fegis!

Vara skraj för lite gröt;);)!!!

Om man har riktigt häftig acne så kan man dessutom dricka havremustvälling, morgon och kväll, så slipper man gropar och ärr resten av livet.

Men det törs du väl inte,va?:p:p;);)

Nog törs jag, men jag har sjukt svårt att tänka mig att det ens skulle hjälpa lite mot finnar[:o]
#11 - 16 februari 2009 13:24
ett sätt som nästan är 100% botande av acne är.......tid.....

väx upp så försvinner de.......

kan verka vara lite trist.....men det funkar.......

.
#12 - 16 februari 2009 14:08
DAHLBERG skrev:
Nog törs jag, men jag har sjukt svårt att tänka mig att det ens skulle hjälpa lite mot finnar[:o]

Nänä, envisa norrländska finnar kanske, men ge det 14 dar så ska du se.
#13 - 16 februari 2009 14:33
Finns ju 3000 medel man kan köpa för sådant. på typ apoteket och ica och sen har vi ju alla dessa flick-affärer med krämer,oljor och annats grums.
#14 - 16 februari 2009 19:19
Drick vatten :D
#15 - 16 februari 2009 20:51
Drick renat :D
#16 - 16 februari 2009 23:03
DAHLBERG skrev:
Drick renat :D

Då lär man i alla fall inte bry sig om de finnar man får...:d:d:d

Annons