Finding Nemo

#1 - 3 oktober 2003 21:34
Jag såg nyss Disneys nya film "Finding Nemo".
Se inte den om ni är förtjusta i era fiskar. Fick alvarliga funderingar om min akvariehobby verkligen är värt det. + Att alla jag såg den med satt och sneglade på mina akvarium och såg ut att tycka jätte synd om mina fiskar. vilket ledde till att jag kände mig som en gangster.

Filmen handlar om ett Clownfisk yngel som blir taget till ett akvarium och hans farsa söker efter honom.

http://disney.go.com/disneypictures/findingnemo/
#2 - 3 oktober 2003 21:39
jag som bojkottat disneyfilmer förr, men denna var fan rolig. Se den!
#3 - 4 oktober 2003 03:46
äsh dumma fiskar.
Filmen är helt underbar. Man måste se den i originalspråket. den är så fin och rolig. fast så smarta är inte fiskar tror jag. Måsarna är nog tvärtimot, duuude
#4 - 19 oktober 2003 20:09
Mina kidds tycker allvarligt att jag är den STORA boven här hemma just nu!
"-Tror du inte fiskarna längtar hem?"
Fast filmen i sig va störtskön, fattar bara inte vad alla människorna i "rollistan" efter hade med filmen å göra, lite rita bara....?
#5 - 19 oktober 2003 20:23
störtskön rulle, min sambo gav mig dock svarta blickar och sneglade hela tiden på akvarierna ... :D
#6 - 24 oktober 2003 07:46
he he så ni han före.. tänkte själv tipsa om denna film.. fast jag fick inget dåligt samvete utan blev mer sugen på att saltvattens kar :) -fast det är ett senare projekt.. otrologt shyssta färger och anemoner o maneterna mm var jäkligt snyggt gjorda. Bästa disney filmen (utav dom nyare)
Synd bara att den sätter oss akvarister i dålig dager så ni som har barn bör nog sätta hänglås på karen...
#7 - 24 oktober 2003 07:57
http://xanadu.ambrosiasw.com/~jchamplin/images/animal/Fish/SW/tetra.wmv

Isåfall är svenska barn känsligare än amerikanska som tydligen direkt vill springa och köpa ett litet 40-liters saltvattensakvarium från Tetra. Verkar Tetra tro iaf med tanke på den osmakliga reklamen.

Hur länge tror ni de känsliga saltvattensfirrarna klarar sig i den där plastburken?
#8 - 24 oktober 2003 08:01
BOJKOTTA TETRA!
#9 - 24 oktober 2003 08:06
huaa .. ja man blir ju näst intill mörkrädd!!!
#10 - 24 oktober 2003 09:59
Fy fan vad hemskt! [:(]

Jag rös första gången när de inredde karet och andra gången när de stoppade ner på tok för stora fiskar och tredje gången när de tycker att man bara ska låta påsen ligga några minuter i karet och sen hälla i fiskarna.

Jag blir illa till mods, inget mer Teetra för min del. [:(]
#11 - 24 oktober 2003 14:36
har hon från tetra nån som helst utbildning eller är hon bara en pr agent??

lite dubbel moral när hon predikar om att man inte ska köpa för mycket fisk till akvariumet medan hon just slängt i alldeles för många i sin lilla plastbalja...skandal!
#12 - 24 oktober 2003 16:39
en fråga: kommer inte den på bio snart? hur kan ni då ha sett den ? : /
#13 - 24 oktober 2003 16:54
På bio snart? Gick inte den på bio i våras?
#14 - 24 oktober 2003 17:06
Nope, har svensk biopremiär i november. Vi andra som sett den har naturligtvis varit i USA och kollat... Eller beställt filmen därifrån. Kan inte tänka mig att nån här har laddat ner den ;)
#15 - 24 oktober 2003 17:16
man e ju me i oscars-juryn då får man se filmerna tidiare ser ni ;-)
#16 - 24 oktober 2003 17:47
Ok, jag såg den i våras så jag bara antog... hehe...
#17 - 24 oktober 2003 18:47
Ursprungligen skickat av Katarina

Nope, har svensk biopremiär i november.

Lagom till dvd premiären här med andra ord [8D]

Det är förövrigt en väldigt bra film :)
#18 - 24 oktober 2003 23:32
ookay :) blev bara lite fundersam då jag här om dagen såg reklam att den går på bio snart...så har folk redan sett den :)
#19 - 4 november 2003 18:01
Såg på nyheterna nu om Dvd premiären i USA. Filmen visades nere i ett jätte akvarium med fiskar från filmen. Besökarna satt i dykarutrustning.
Ja se Amerikaner................
#20 - 4 november 2003 20:24
Ingen kanse finding nemo i dubbad version får då förstör man halva nöjet med filmen.... JA rekommenderar starkt att ni ser den i engelsk dialog

Annons