Finaste hunden?

#1 - 13 november 2004 19:01
Solklart Samojed och Fink-lapphund :)
#2 - 13 november 2004 19:28
Ja solklart samojed men finsk lapphund nääää.
Passar på att slänga in en länk till familje-kenneln (samojed)
www.amazingfriends.net

Mvh/Anna
#3 - 13 november 2004 19:44
Finkhund?
#4 - 13 november 2004 19:45
Menade finsk-lapphund. Men Samojed är lite finare. För att den ska vara de ska den ha tjock och ganska lång päls.
#5 - 13 november 2004 19:53
Cavalier king charles - solklart den sötaste rasen...
#6 - 13 november 2004 19:55
Håller inte riktigt me där...... Lång håriga ska hundarna vara
#7 - 13 november 2004 20:45
Varför starta en ny tråd om detta i stället för att fortsätta skriva i en befintlig tråd. Ett gott råd är att använda sökfunktionen innan du startar en massa nya trådar.
http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6173&SearchTerms=favorit,hund

Guy
#8 - 14 november 2004 08:29
Den där tråden kan jag ej se på min data :S Kanske de beror på att jag inte är betlande medlem :S
#9 - 14 november 2004 08:38
Jag kan se den och jag har inte betalat än...

För övrigt tycker jag att Welsh Springer Spaniel är finast, men bara för att jag har en sån :P
Jag är allergisk mot mycket, inklusive pälsdjur, om mna bortser från alla springer-varianter och små gnagare som inte behöver hö :)
#10 - 14 november 2004 08:51
JAg ser bara 3 st. MIn egen, växsjö något och hundnamn. Men jag är inte inloggad då, eftersom jag inte kan logga in.
#11 - 14 november 2004 09:22
solklart är toy/dvärgpudel den finaste rasen!
men innan ni invänder: det ska vara när de inte är lejonklippta, eller har en massa bollar... det ska vara jämnt klippt och typ 3-4 cm långt, så det blir lockigt!

som på min svarta toypudel!
#12 - 14 november 2004 09:53
Golden, Flat såklart. Har en Golden tik på 7mån.
#13 - 14 november 2004 10:48
Joo, Golden är jätte fina :P Lyllos alla som har en hund :S
#14 - 14 november 2004 11:33
Schäfer!
#15 - 14 november 2004 11:43
Katter e bäst hundar bara skäller och dreglar :)
#16 - 14 november 2004 11:49
Chihuahua så klart, har två st, en korthårig o en långhårig.
#17 - 14 november 2004 12:08
Nope, ni har alla fel ;). Australiensisk Kelie är finast.
#18 - 14 november 2004 12:19
Jag tycker iaf Bichon Havanais & Irl. Röd Setter!
Men det finns måååånga fina hundar och lika många olika tycke & smak ;o)
/Milla
http;//www.shakatak.tk
#19 - 14 november 2004 12:22
hm... nå fel på omlänkingen till min hemsida *suck* Funkade inte igår heller....
Prova den här adressen istället:
Kennel Shakatak: http://w1.232.telia.com/~u23209165/

/Milla :o)
#20 - 14 november 2004 12:58
Golden är klart finast. Schäfer är oxså fina, men golden är i en klass för sig [:-110]
#21 - 14 november 2004 13:05
usch katter dom bara klöser o är alldeles oberäkneliga.. o är aldrig hemma.

pudel, chihuahua o golden är bäst... har haft en golden, när jag var mindre.
#22 - 14 november 2004 13:51
Ursprungligen skickat av maanda

usch katter dom bara klöser o är alldeles oberäkneliga.. o är aldrig hemma.

pudel, chihuahua o golden är bäst... har haft en golden, när jag var mindre.

katter är absolut inte oberäkneliga, de känner av personer som inte tycker om dem, så det är nog ömsesidigt. Om man plågar en katt så kommer de naturligtvis att klösa dig. En katt gör ingenting den inte vill, till skillnad från hundar... Är katten inte hemma så beror det antagligen på att man har misskött den, eller så är den okastrerad, vilket också är oansvarigt.
Det finns ett kinesiskt ordspråk som går så här: "Den som inte tycker om katter har varit en råtta i ett tidigare liv."
Det tycker jag säger allt...[:-68]
#23 - 14 november 2004 13:54
Jag tycker att golden och rottweiler (stavning?) är de finaste hundarna.
#24 - 14 november 2004 14:01
angelica: jag mena katter som går runt på gatan. som man inte känner.
min bästa kompis har två katter, och dom är alldeles underbara.

men ni kan väl hålla med om att det är obehagligt med katter som man inte känner, som går runt o stryker utomhus..?

säg inte att det är likadant med hundar, för de går inte lika mkt lösa som katter.

så du säger att jag har varit en råtta i ett tidigare liv? det tvivlar jag på, men om så skulle vara fallet så är råttor väldigt smarta djur, och smidiga. de är lika smarta o lättlärda som en hund.
#25 - 14 november 2004 14:17
Jag menade ju inte att du var en råtta, jag tycker bara att det var ett roligt ordspråk. Jag skulle gärna ha en råtta om det inte var för att deet är hussdjursförbud där jag bor...[:-28] Dem är mycket inteligenta. jag personligen tycker att det är oansvarigt att släppa ut katter själva när man bor i stan, man vet ju aldrig vad som kan hända dem... Vi har katter som går ut på landet och de kommer snällt när man visslar på dem[:-94] tycker inte att det finns några katter som är obehagliga... Däremot finns det alldeles för många vilda katter som drar runt i stan, på grund av oansvariga människor. Man släpper inte ut hundar själva därför att man är rädd att de ska springa bort, katter har inte ett lika stort värde... vilket är konstigt.
#26 - 14 november 2004 16:31
på tal om at katter är obehagliga....

alla lösspringande hundar då som skrämmer vettet av en så fort man vågar sig ut :(

Tacka vet jag Katter.............dom skäller inte och anfaller inte en så fort man e ute..
#27 - 14 november 2004 17:09
för att inte tala om alla otäcka barn som går okopplade ;-)

Jag drömmer om en irländsk varghund jag. Stora och vackra.
#28 - 14 november 2004 17:16
Ja klart de ska vara Samojed ;)
#29 - 14 november 2004 17:26
Vad ni än säger står GOLDEN RETRIVER helt i en klass för sig. Vackrare och härligare livskamrat finns ej, (sorry brudar)[:-100][:-92][;)][:-79][:-100]

//Jesper
#30 - 14 november 2004 17:43
Måste sticka in med: ROTTWEILER!!!
Snygga, starka, vackra, trofasta, IMPONERANDE! För att inte tala om lättdresserade, också, plus att man känner sig säker när man är ute och promenixar på kvällarna. Spelar ingen roll vad man möter, inte många som hoppar på en när man har en Rottis med sig!
/Marit
#31 - 14 november 2004 18:02
Efter att ha blivit attackerad av två lösspringande hundar i Nässjö förra året är jag inte särskillt förtjust i större hundar överhuvudtaget.
Jag har växt upp med taxar dock - en av de mest kattliknande hundarna till kynnet. Och senare en dvärgpinscher vilket även var kattliknande till sättet. Gillar katter - tydligen inte varit råtta i ett tidigare liv.
I Filippinerna springer hundarna fritt och respekterar människor.
Svenska hundar som kommit lös fattar tyvärr ingenting av detta.
#32 - 14 november 2004 18:03
Nej, jag har då aldrig varit med om eller ens hört om någon som har blivit anfallen av en lös hund. bara i dåliga skräckfilmer som typ Cujo.

Precis, det är oansvarigt av folk att de bara struntar i sina katter o släpper ut dom.

Jag står fortfarande fast vid pudel och golden mest. Chihuahuor är enormt charmiga, men pudel o golden slår allt.

Tycker inte riktigt om rottweiler för det finns så många problemhundar med rottweiler i sig. Självklart är jag medveten om att det finns problemhundar i alla hundraser, men jag har hört mer om just rottweiler... Fast att jag känner en som har en rottweiler som är jättesnäll... Men jaa, jag tycker mindre om dom än andra raser i alla fall.. Bäst är hundar som är som golden i storlek och mindre.
#33 - 14 november 2004 18:04
erikthur: nu har jag det ;)
#34 - 14 november 2004 21:31
Jag har både hund och katt. Släpper ut båda ensamma men det är eftersom vi bor på landet. Det jag stör mig på är dom som bor på landet och klagar på att katterna gör sina behov i sandlådor, och vill att man ska hålla katterna kopplade! Hur i hela friden ska man göra det? Man kan INTE jämnställa katter med hundar, eftersom katter är det enda sällskapsdjuret som inte är tamt. En katt är egoistisk och det är helt naturligt, så länge man ger katten mat och skydd så stannar den, och börjar någon annan ge den mat så bor den lika gärna där. En hund däremot är sin ägare trogen, ibland också dumt trogen. Skillnaden mellan hund och katt är att katten lever ensammen i det naturliga, hunden är social och behöver en ledare.
Jag tycker inte att det är några problem med lösspringande hundar här uppe men jag tycker det är värre mad s.k sommarkatter *fy*[:(!]
Det blev lite långt men jag hoppas att någon orkar läsa [:)]
#35 - 14 november 2004 21:40
Sen så kan man inte dra alla stora hundar efter 1 kant.Det har beror ju helt o hållet på va dom har för nån ägare. Sen så fattar jag inte varför folk börjar diskutera katter när detta ämne handlar om hundar.Just my point...
#36 - 15 november 2004 16:56
Amstaff står högt på listan!

(Finns bild under min profil tror jag)

#37 - 29 november 2004 10:45
Jag perzonligen tycker att bEarded collie är den finaste rasen!

Bild tagen från i somras! På min hund Ronja (Bearded collie)

http://www.zoonen.com/res/user/253489/galleri/309314/t_446907_21647_orig_SE.jpg
#38 - 29 november 2004 10:53
En gång kommondor, alltid kommondor. Den vackraste, intelligentaste och underbaraste varelse som satt sina tassar på denna jord.... tyvärr väldigt ovanlig också.
#39 - 29 november 2004 12:57
Ursprungligen skickat av Legolas

och vill att man ska hålla katterna kopplade! Hur i hela friden ska man göra det? Man kan INTE jämnställa katter med hundar, eftersom katter är det enda sällskapsdjuret som inte är tamt. En katt är egoistisk och det är helt naturligt, så länge man ger katten mat och skydd så stannar den,[:)]

Vi har altid haft våran katt i koppel...
#40 - 29 november 2004 13:12
Det är kanske lite skillnad på katt och katt.... en katt som är van vid att sitta inne hela dagarna och komma ut med koppel på sig är en helt annan sak än att ta en "rutinerad" utekatt och försöka få på den ett koppel och sedan anpassa sig till att gå med den.
#41 - 29 november 2004 14:36
Västgötaspets
#42 - 29 november 2004 15:31
Kan bara säga en sak

AMREKANSK STAFFORSHIRE BULLTERRIER

bara länktar tills ja flyttar till nå större så ja kan skaffa en'
#43 - 29 november 2004 17:06
Japp då kan vi lägga ner hela den här diskussionen eftersom Labradorer är helt klart den finaste hundrasen! ;P

Annons