Fina Fiskens frysfoder saknar datering

#1 - 9 mars 2009 22:39
Hur kommer det sig att Fina Fiskens frysfoder saknar bäst före datummärkning? Detta frysfoder säljs i många affärer och det borde väl vara en självklarhet att bäst före datum finns på förpackningarna.:confused:

Ocean Nutrition som också säljer frysfoder har ju ett bäst före datum på alla sina förpackningar.:)

Sedan saknar Fina Fiskens "Africana Mix" innehållsförteckning. Det står bara att det är ett vegetabiliskt foder med räkor. Är det vanlig räkmix eller vad är det?:confused:

Det står Imazo på Fina Fiskens förpackningarna och jag trodde att Imazo är något seriöst. Men att det inte finns någon datummärkning på förpackningarna tycker jag är under all kritik!:mad:
#2 - 9 mars 2009 22:48
Det är inte många av de frysta fodertillverkarna som har bäst före datum på förpackningarna, så Oceans foder är isf nog det som sticker ut i mängden;).
#3 - 10 mars 2009 00:18
Min, och jag vet många andras, åsikt är att man gör bäst i att undvika Fina Fiskens frysfoder. Åleds, om du kan hitta det, är av betydligt högre kvalitet.
#4 - 10 mars 2009 09:22
Azur skrev:
Min, och jag vet många andras, åsikt är att man gör bäst i att undvika Fina Fiskens frysfoder. Åleds, om du kan hitta det, är av betydligt högre kvalitet.

Instämmer!
#5 - 10 mars 2009 19:30
Jag har ringa erfarenhet av dessa frysta foder men det lilla jag har säger klart hellre åleds än fina fisken - kallades väl för fula fisken här på forumet tidigare...
#6 - 16 mars 2009 20:22
de flesta frystorkade matsorterna, t.ex fina fiskens är väl frysta och sedan omfryst?
åleds köper in färskt och fryser själva?
#7 - 16 mars 2009 20:27
daikai1 skrev:
de flesta frystorkade matsorterna, t.ex fina fiskens är väl frysta och sedan omfryst?

åleds köper in färskt och fryser själva?

Jag vet inte vad skillnaden i kvalitet beror på - bättre hantering, bättre bestrålning, tätare påsar, eller vad - men den är tydlig.
#8 - 16 mars 2009 20:38
Kör enbart åleds frysfoder, det känns som att åleds kan sina grejer.

Annons