Hej!
Blir det sämre filtrering och värmespridning om man inte strömt vatten ? = Det blir bättre filtrering och värmespridning om man har strömt vatten ?
MVH
Du får effektivare filtrering om du har en hög genomströmning genom filtret, men du kan få ett lugnt vatten trots en bra genomströmning genom att använda grovt utblås som du riktar på ett bra vis! Jag har ett kar där jag vill ha riktigt lugnt vatten och där använder jag en grov 90 graders böj som har ett innermått på 3 cm som är riktakt nästan rakt upp, då får jag ett riktigt lugnt vatten trots en bra genomströmning!Misantrop skrev:Hej!
Blir det sämre filtrering och värmespridning om man inte strömt vatten ? = Det blir bättre filtrering och värmespridning om man har strömt vatten ?
MVH
åheim skrev:Du får effektivare filtrering om du har en hög genomströmning genom filtret, men du kan få ett lugnt vatten trots en bra genomströmning genom att använda grovt utblås som du riktar på ett bra vis! Jag har ett kar där jag vill ha riktigt lugnt vatten och där använder jag en grov 90 graders böj som har ett innermått på 3 cm som är riktakt nästan rakt upp, då får jag ett riktigt lugnt vatten trots en bra genomströmning!