Ursprungligen skickat av Hogan
Tack. Jo, det verkar funka hyfsat...men jag blir helt stressad av alla diskussioner här på forumet.
Jag antar att man som amatör med ett litet sällskapsakvarium kan bortse från en del inlägg? Det känns som om det är stor spridning på kompetensen bland deltagarna - från riktiga proffsakvarister till oroliga amatörer som jag. Jag är nog i det stadie där man läser och läser på forumet och för varje inlägg nervöst funderar "Åh herregud, tänk om JAG drabbas av det!" och "Undrar om jag också måste lära mig vad KH2PO4 är för något, tänk om fiskarna dör annars?"
Men hur som helst, nu svamlar jag. Jag lär mig nya saker varje dag här på forumet och vet inte hur det skulle ha gått annars med mitt nystartade akvarium. Ett stort tack till alla deltagare här på forumet!
All vår början bliver svår...
Trevligt inlägg. Du beskrev ungefär hur jag brukade känna mig i början då jag var väldigt ny på akvariehobbyn. Har haft akvarie i snart ett år (dock sålt det nu) och känner att dessa känslor börjar avta. Man börjar lära sig lite vad som gäller i olika fall och vad som man ska oroa sig för =)
Själv har jag ingen aning om vad KH2PO4 är, men ingen av mina fiskar har dött pga det :P
Mvh Fredrik