Filtermaterial til 2026

#1 - 2 november 2004 20:30
2026 har 2 filerbehållare. Hur har ni gjort som har 2026? Blir inte klok om vattnet går nerifrån och upp eller tvärtom. En del säjer biobollar, men vilka och var finns de att köpa? Har kollat runt lite i olika affärer, men ingen som har.
#2 - 2 november 2004 22:51
jag har först sånna där korta små keramik rör och sen i den övre har jag någon for av sten kross bio-substrat eller va det nu heter det går nerifrån och upp ... du kan säkert ha biobollar om man nu vill det istället så grovt längst ner och mindre längre upp
#3 - 2 november 2004 22:56
Ursprungligen skickat av miwa

2026 har 2 filerbehållare. Hur har ni gjort som har 2026? Blir inte klok om vattnet går nerifrån och upp<font color="red">Ja, nerifrån och upp.</font id="red"> eller tvärtom. En del säjer biobollar, men vilka<font color="red">Dupla biobollar, Simontorp är importör.</font id="red"> och var finns de att köpa? Har kollat runt lite i olika affärer, men ingen som har.

#4 - 2 november 2004 22:57
Så här ser en variant av biobollar ut:

http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=538

Dom ska tydligen vara bra. Finns att beställa på www.pwss.nu. Själv har jag tre korgar i mitt ytterfilter och kör, nerifrån och upp: Keramikrör, Keramikrör, Filtermatta PPI 10 klippt i bitar.

Annons