Sitter i tankarna om jag inte skulle försöka skrammla ihop till ett 540 framåt höstkanten.
Vill komma undan så billigt som möjligt, men sammtidigt vill jag HELST inte behöva gå ner å gräva i karet för att göra rent. Dvs ytterfilter är att föredra.
Drömmen hade nog varit att köra BTN med filtermaterial bakom och ett powerhead till det, men då går det lös på runt 4k å det finns inga möjligheter. Har kollat runt efter "BTN-kopior" som skulle kunna användas på samma vis, men det verkar som de flesta inte är byggda för att användas så, eller har någon någon annan erfarenhet av någon "billig" (MAX 1500-2000) "BTN-kopia" som man kan köra med filtermaterial och powerhead?
Ett annat alternativ är ju powerhead å blå filtermatta, vilket jag har i min 375:a idag. Detta är dock så jäkla bökigt att rengöra att det blir aldeles för sällan...
Ett ytterfilter är då vad som återstår (vad jag vet iallafall). Jag är då ute efter ett ytterfilter som skulle kunna klara av att hantera ett 540 utan extrafilter. Helst då oxå till rimmligt pris...
I karet skulle mitt Guldsömmslekpar, mina malar samt ev ett par av någon annan lite större ciklid gå.
Kan väl egentligen säga att jag HELST skulle vilja hitta en "billig" lösning ála BTN/filterkuber/powerhead...men är INTE villig att betala 3-4000kr för den lösningen. OM någon vet något bättre förslag med den varianten så tar jag tacksamt emot alla idéer!
Jajust det! Kollade lite på Eheims kraftpaket 2252. Skulle detta kunna funka om man satte på 1-2 extra filterdeler, eller är det för klent/dålig filtervolym?