Hallå, jag ska på lördag köpa ett 720 liters kar, men de följer inte med någon pump så de måste jag köpa nytt.
tänkte köra med både innerfilter och ytterfilter, hört att det ska vara optimalt?
Vad för filter rekomenderar ni?
jocks skrev:Hallå, jag ska på lördag köpa ett 720 liters kar, men de följer inte med någon pump så de måste jag köpa nytt.
tänkte köra med både innerfilter och ytterfilter, hört att det ska vara optimalt?
Vad för filter rekomenderar ni?
Gaffel skrev:3180:- för åheims bud och 3060:- för ansjos förslag med det kraftigaste pumphuvudet från Aquaclear och eheims kraftigaste ytterfilter, om man nu väljer att handla hos pwss..
Det intressanta här var i mitt tycke förslaget från ansjo med ett bottenfilter till ett 720 vilket med både eheim och Aquaclears enorma kapacitet kommer att ge en superb rening och en fantastisk genomströmmning, ytterligare en fördel är att kunna köra strilrör på eheim's 2260 och dessutom bara behöva ha ett innerfilter inne i sitt akvarium.
Sen borde man kunna köra typ 5-6 bottenfilter i rad och den kostnaden är ju en engångskostnad så även där blir totalsumman ett dött lopp.
Vilka fiskar och ev växter tänkte du ha gåendes jocks?
2 tetratec 1200 blir nog perfekt och eheim 2252 kan du hoppa över om du vill:)jocks skrev:Växter vet jag inte, så långt har jag faktiskt inte tänkt än!
Men fiskar som jag har idag är påfågelciklider, praktbotia, segelfenspleco och en Synodontis SP.
Alla är fortfarande yngel och jag har dom nu i ett mindre kar. men när jag får mitt större tänkte jag köpa ett par praktbotior till och kanske några delfinciklider, det är planerna just nu. Kanske blir det överbefolkat?