Filter/pump till 20L's

#1 - 28 augusti 2004 16:37
Hejsan!!
Jag gör tvärtom, skaffar stort först och smått sen :-) Sprang på ett litet 20L's akvarium som jag inte kunde motstå. Så nu står det här hemma och placeringen var tänkt att bli brevid min säng. Nu till frågan. Killen som gjort akvariet (det är alltså ett hemmabygge) sa att han inte hade nåt filter i utan bara nåt bubbel som gav vibration på ytan. Ska jag sattsa på att köra på nåt litet innerfilter som tar massa plats, eller ska jag försöka köra utan och bara skaffa nån liten pump för cirkulation och därigenom ytvattenrörelse?
Jo, höll på att glömma, i burken ska det bo ett litet stim koppartetror, som hetsar ihjäl sävliga ciklider i stora burken.
#2 - 28 augusti 2004 17:16
ytterfilter i mindre kar tycker jag för utseendets skull.
alla innerfilter tar sådan plats.

/Baggen
#3 - 28 augusti 2004 17:58
Jo, det har du himla rätt i, men nu får det inte kosta som ett ytterfilter... Litet innerfilter eller cirkulationspump/annan ytrörelse är mina options... Ytterfiltret får sitta kvar i det större karet.
#4 - 28 augusti 2004 21:31
Billifilter och en luftpump http://www.akvakompis.se/shop/show_product.asp?artnr=i131%2E0031&ref=%2Fshop%2Fshow%5Fcategory%2Easp%3Fcategory%3D80%26subcategory%3D199 , fast luftpumpar är kanske inte ljudlösa ;)
#5 - 28 augusti 2004 23:09
Kolla om du kan hitta "Project Uno" det är ett jätte litet innerfilter. Lägg den i gruset så får du ett botten filter och därmed syns ingenting förutom sladden.

Annons