FILMTIPS!!! Fast and the Furious på 6:an

#1 - 12 mars 2008 20:00
En snut under täckmantel infiltrerar ett gäng street racers, i jakt på ett gäng skurkar som kappar långtrader. Han finner snart att hans nya vänner passar profilen lite för bra.

Det är alltså som så att Brian (Paul Walker) är en snut som jobbar under täckmantel. Efter att ha imponerat i ett streetrace kommer han nära legenden inom sporten Dom (Vin Diesel), vinner snart dennes respekt och finner känslor för dennes syster Mia (Jordana Brewster). Andra i Doms "lag" är inte lika glad, men i stort sätt har Brian lyckats. Anledningen till varför han har fått detta jobb är för att det har skett en rad spektakulära rån mot långtrader, så polisen misstänker ett antal lag inom streetracing. Brian finner många misstänkta samtidigt som han blundar för möjligheten att det kan vara Dom, då de snabbt blir nära vänner.
#2 - 12 mars 2008 20:16
Den filmen suger, enda riktiga bilen i hela filmen är en kompressormatad Dodge Charger och med en brödlimpa nedtryckt i förgasaren och en tegelsten UNDER gaspedalen kör den bilen likförbannat 8'or runt lustgasad liten skitbil från japan..
#3 - 12 mars 2008 20:18
:) slutet e bäst ja :P
#4 - 12 mars 2008 21:35
Säga vad man vill men amerikanska muskelbilar är ingen höjdare om vägen är slingrig. Men ska man rakt fram så är motorljudet och draget i en schyst v8:a svårslaget.

Filmen är kass, aye!
Guest
#5 - 12 mars 2008 21:38
Visst är filmen kass, det blir väl så med en viss huvudrollsinnehavare. ;)
Men stylingen på bilarna är ganska cool, och sen gillar jag blått sken! :)
#6 - 12 mars 2008 21:48
Ugh blått sken tröttnade jag på för många år sedan (ett tag innnan filmen kom ut alltså) i samband med datorhobbyn...

Machokist som man är har man ju sätt de två uppföljarna också...det blir ju bara värre och värre...Tokyo drift var spektakulärt dålig även för denna typ av filmer...
Bilagor:
#7 - 13 mars 2008 05:20
En film så fantastisk att man somnar till den, vaknade precis och det sista jag minns är att dom slogs på race wars.. :)

Annons