Hej alla.. Jag håller på att jobba ihjäl mig just nu och kommer att fortsätta att tokjobba ett tag till men jag måste slänga mig in här och köra en "antidrogkampanj"...
Jag var själv en superkaxig fjortis, jag kan inte påstå att jag är mindre kaxig idag, men då var jag absolut störst, bäst och vackrast.. Jag kanske är lite ringrostig idag.. Hmm.. lr lite rostig.. rosig.. hmm...
Hur som haver så såg jag en film när jag var 15 år som för all framtid avskräckte mig för all form av droger mer än alkohol och cigaretter och den heter som rubriken lyder.
Jag visade den för mina döttrar när de var 9 resp 12 år gamla och båda har skytt droger efter det. Min yngre dotter, som är lik mig, har även jobbat aktivt mot droger och gått på langare osv.. :d Jag är stolt nu, det märks lr hur!!! :d
Jag har även pratat med en 19 åring på jobbet som har suttit och berättat att det florerar sjukt mkt droger i Sthlm nu bland ungdomar och att hon stöter på det överrallt runt omkring henne när hon är ute.
Jag tipsar om filmen och hon och hennes vänner tittar på filmen och tar jätteilla vid sig.
De har en lång diskussion efteråt och en av dem erkänner att han tar droger och att filmen är klart tankvärd.
Droglangarnas bästa propaganda lyder ju att det inte är farligare att ta hasch än att ta en drink. Ungdomarna som såg filmen sitter efteråt och konstaterar att ingen går från en drink till sprutheroin utan inkörsporten är oftast t ex hasch..
Jag har därför beslutat att jag ska sprida detta överallt och till några ställen till.. Alla som har ungdomar i sin närhet eller i bekantskapskretsen kan bidra till att sprida infon om denna hemska film som har så underbara effekter.
Den är verklighetsbaserad och handlar om 12 åringar i Tyskland på 80-talet som börjar med heroin och går vidare till prostitution, flera av dem dör.
Det är ingen gullig historia men jag rekommendenderar att man ser den utan vuxna och helst ca 2-4 ungar som är minst 12 år eller väldigt tidiga i sin utveckling.
Men det verkar alltså som att filmen har effekt även på äldre ungdomar.
Nå.. Tillbaka till jobbet.. :d