hittade inte hur man lägger upp filmer här så la in den på youtube istället =)
" target="_blank">Lukas_08 skrev:hittade inte hur man lägger upp filmer här så la in den på youtube istället =)" target="_blank">
skriv gärna lite =)
hur länge munruvar dom?
MaxB skrev:Hej Lukas!
Svincool film!:)
Om du vill lägga in filmen direkt här i tråden gör du så här;
Klipp ut det stycke av adressen till klippet, efter =-tecknet. Alltså detta;
-Gm6uYGkCEI
När du gjort det och lagt det här i inläggsrutan så markerar du adressdelen och går upp i menyn ovanför inläggsrutan som du skriver i, och trycker på <>-symbolen.
Bokstäverna HTML byter du ut mot youtube - men glöm inte att /-teckent skall vara kvar i den högra klammerdelen. Sedan trycker du bara på "skicka svar" så kommer din film med i inlägget.:)
Edit; och filmen måste vara uppladdad på YouTube först såklart!
hannesc skrev:de lägger rommen på sanden o hannen sprutar mjölke på dem o sen plockar honan upp dom o det går på typ 1sek. i omgångar då förståss.
MaxB skrev:Honan lägger några romkorn, plockar direkt upp dom i munnen obefruktade - sedan följer hon tätt efter hanen som lägger sin mjölke - honan får på så sätt mjölken ganska koncentrerat in i munnen och rommen har stor chans att bli ordentligt befruktad.
:)
hannesc skrev:ahaaa. fasen e de så tillomed? måste erkänna att jag enbart yttrade mig från egna slutsatser.
edit: ah läste din edit nu. så det är lite av en combo då :P
MaxB skrev:Jag lade till en liten grej i mitt inlägg. Det är en liten kombination av det vi båda talar om.:)
Man kan ganska tydligt se hur turordningen går på munruvare som leker i öppet vatten, t.ex. cyprichromis. Honan lägger några ägg och snappar upp dom och står sedan och "suger" vid hanens analfena, när hon har äggen i munnen.
Sedan är det givetvis så att munruvare leker på lite olika sätt, med många varianter.
:)
Delfincikliden gör så!hannesc skrev:de lägger rommen på sanden o hannen sprutar mjölke på dem o sen plockar honan upp dom o det går på typ 1sek. i omgångar då förståss.
Rockdoll skrev:Jag visste faktiskt inte att oralsex existerade i djurvärlden ^^ För det måste man väl kunna säga att det är?
Men vad gör honan med eventuell obefruktad rom? Får den ligga i munnen i en månad den med? Ruttnar den inte då?