Nu såg jag att det är en hinna på vattenytan som liknar oljefilm. Byter vattnet & sköljer filtret 1gång/vecka. Matar 1-2ggr/dygn
Akvariumet är på 100L med guppy&platy. Dom dör en efter en utan att jag ser något fel på dom. Dom är ca 1-2 månader gamla hos mig innan dom dör.
Yngel i mängder får jag så dom verkar ju trivar så. Även ynnglena dör när dom blivit "vuxna" och det gått ca 2 månader. Mycket svårt att få dom leva längre.
Det konstiga är att dom "kliar sig" mot allt i akvaret.
Inga vita prickar eller någon annan sjukdomsymtom kan jag se.
(Vattentesterna ligger inom rekomenderade nivåer)
Dom slutar klia sig om jag häller i vitaprick medel eller något annat medel.
Men det varar max 1 vecka. Har haft i både vattenberedningsmedel och sallt tidigare för dom sa i affären att dom skulle ha mycket salt. Sen hörde jag att om dom fick extra salt så kliar dom av sig sitt "naturliga saltlager" dom har på kroppen. Kan det stämma? Nu har jag inga extra medl i. Tycker det är onödigt efter som det inte hjälper. Vattnet i sig ska var MYCKET bra efter alla tester.
Har provat alla medel mot sjukdommar men det vill inte sluta. Släppte i 3st praktbotier för att bli av med lite snäckor och dom klarar sig hur bra som hellst. Har hört att dom är väldigt känsliga mot sjukdommar?
Någon som har någt bra förslag som kan hjälpa?
//Rocky