Film och Fingrar

#1 - 1 januari 2013 15:53
Vart finns det filmer gjorda om Ancistrus malar? Och var de påträffas i naturen!
Ingen har för mig skrivit något om deras armar med fem fingrar...???
Det finns inget om detta i böcker eller på andra ställen här på nätet?!
#2 - 1 januari 2013 16:00
Sökt på Youtube? Det beror på vilken Ancistrus du menar, det finns några olika att välja mellan men rent generellt kan man säga Amazonas.
Sedan vet jag inte vad du menar med armar och fingrar...?
#3 - 1 januari 2013 16:00
Har själv sett dessa fingrar , de använder dem till att freda sig med,gräva gropar, leta mask,ta sig fram från ett ställe till ett annat om de behöver krypa. Dessa armar sitter rakt ovanför gälarna..och kan "halas" ut om de behövs!
#4 - 1 januari 2013 16:05
Det visste jag redan var de kommer ifrån men inte på vilka platser... Har massor av vänner från Sydamerika men ingen av dem har tänkt på att skaffa akvarier...och därför har de ingen aning..Det visar filmer från när och fjärran om allehanda fiskar men aldrig har de visat något vart malarna finns?!
#5 - 1 januari 2013 16:10
Nu menade jag filmer gjorda i Amazonas , ej hemma hos någon Akvarist![:(!]
#6 - 1 januari 2013 16:14
kölsvinet skrev:
Nu menade jag filmer gjorda i Amazonas , ej hemma hos någon Akvarist![:(!]

Skriver du med en massa arga gubbar lär du inte få några svar....:(
#7 - 1 januari 2013 16:19
kölsvinet skrev:

Ingen har för mig skrivit något om deras armar med fem fingrar...???

Det finns inget om detta i böcker eller på andra ställen här på nätet?!

kölsvinet skrev:
Har själv sett dessa fingrar , de använder dem till att freda sig med,gräva gropar, leta mask,ta sig fram från ett ställe till ett annat om de behöver krypa. Dessa armar sitter rakt ovanför gälarna..och kan "halas" ut om de behövs!

Ursäkta men jag förstår inte vad du vill veta, du har ju sett dessa "armar" som ingen annan har gjort vad är det då du vill veta..
Ancistrus har inte sådana "armar", du måste ha blandat hop det med nån annan fisk ?
#8 - 1 januari 2013 16:20
H*n menar taggarna de kan fälla ut vid fara eller bråk, som sitter vid sidan om huvudet...
#9 - 1 januari 2013 16:23
Aah.. Tänkte inte på dessa... Halas ut och leta mask med?
#10 - 1 januari 2013 16:24
Jag frågade om det fanns några filmer gjorda om just dessa malars beteende och var de plockas opp i amazonas
och andra ställen i Amazonas vatten!
#11 - 1 januari 2013 16:31
Taggar?! Det är fingrar sittande på en arm på vardera sida....och de kan röra på dem likadant som vi!
#12 - 1 januari 2013 16:33
PiaJo, Jättefina bilder du har på din sida!:)
#13 - 1 januari 2013 16:37
Tack.
men armliknande utväxter har inte ancistrus...
#14 - 1 januari 2013 17:06
Sv: Film och Fingrar

Pratar du möjligtvis om axolotl? Det är dock ingen fisk utan en salamander...
#15 - 1 januari 2013 17:23
Kölsvinet: Har du möjlighet att lägga upp bilder på dina malar? Det verkar ju onekligen unikt med en fisk som har armar, Dock finns det några saltvattensarter som har ombildade fenor som de går med. Även fengäddor kan ju använda sina fenor till att "kravla" sig fram med.
#16 - 1 januari 2013 17:49
Tänker på slamkrypare? Känner inte till att ancitrus har "armar", bara taggarna som ansjo skrev om.

Annons