Fenröta?

#1 - 13 mars 2008 12:00
Hur vet man att fenrötan har försvunnit?

Behandlade mina Guppys mot fenröta för några veckor sedan, men tycker inte det blir bättre. Och nu har jag även yngel. Kan man behandla 2veckor gamla yngel eller ska jag flytta de vuxna?

Har ett foto på ena hannen som jag tog innan jag behandlade förra gången, men jag tycker nästan det blivit värre nu.

http://www.familjeliv.se/hem/nina82/gallery/phpjuqtbb.jpg

Behandlade tre dagar med eSHa 2000 exakt enligt anvisningarna. Tog ut kolfilter under tiden och har haft i salt sen starten i mitten av januari.
#2 - 13 mars 2008 14:07
??
#3 - 13 mars 2008 14:43
är du säker på att det e fen röta och att det inte e nån annan fisk som e där och käkar på honom?
#4 - 13 mars 2008 15:01
är du säker på att det e fen röta och att det inte e nån annan fisk som e där och käkar på honom?

Dum som jag var trodde jag oxå det när jag såg honom i affären, eftersom han var den ende som var naggad. Tyckte han var fin så jag köpte honom :(
Men efter några veckor tyckte jag att de andra som var fina innan började se lite naggade ut oxå, så jag behandlade. Men det har inte blivit bättre.
#5 - 13 mars 2008 17:55
Någon som kan svara på mina frågor?
#6 - 13 mars 2008 20:03
Hallå!!

Någon har väl haft fiskar me fenröta, eller?

Står i valet och kvalet om jag ska köra en behandling till och i så fall vad jag ska göra med ynglen.
#7 - 29 juli 2011 13:51
Skulle tro att ynglena inte tar skada men om du vill vara säker och har tillgång till det så ska du flytta antingn de vuxna elr ynglena. Jag har två fiskar med fenröta och nästa månad ska jag köpa MYXAZIN och testa att behandla med det... :P

Hoppas att det här hjälpte lite

Kram S.E

Annons