Fenformer på kampfisk

#1 - 9 november 2007 20:48
Jahaja... Då har man dragit ner sin kära sambo i akvarieträsket då...
En kampfiskhane till att börja med. Det har varit lite intressant att läsa på om kampfiskar och alla färger och benämningar som finns, men överallt där jag stött på beskrivningar av fenformer och färgvarianter, så är det en sorglig avsaknad av förklarande bilder.
Är det nån som har lite bra tips var jag kan hitta detta, antingen på nätet, eller i en bra bok?
#2 - 9 november 2007 21:27
Det finns en medlem här som har många kampfisk-bilder. Kolla på Drakulla.
#3 - 9 november 2007 21:31
svea skrev:
Det finns en medlem här som har många kampfisk-bilder. Kolla på Drakulla.

Tack!
Jo, det är jättefina bilder, men det jag letar efter är lite förklaring MED bilder. Typ, sammanställning, typ.
#4 - 10 november 2007 04:11
topcabbie skrev:
Jahaja... Då har man dragit ner sin kära sambo i akvarieträsket då...

En kampfiskhane till att börja med. Det har varit lite intressant att läsa på om kampfiskar och alla färger och benämningar som finns, men överallt där jag stött på beskrivningar av fenformer och färgvarianter, så är det en sorglig avsaknad av förklarande bilder.

Är det nån som har lite bra tips var jag kan hitta detta, antingen på nätet, eller i en bra bok?

Jag har skrivit en bok om kampfiskar, där har jag bl.a lagt in info om både skumbobyggande och munruvande kampfiskar med bilder på nästan alla kampfiskar, finns även bilder på några honor i betta splendens

Klicka på länken i signaturen
#5 - 10 november 2007 17:43
jättebra sida!

http://www.kampfisk.just.nu/
En jättebra sida tycker jag, med bilder och förklaringar - vassegoo hoppas den hjälper
#6 - 11 november 2007 16:43
Hej!
Här är en bra website på engelska ( www.bettysplendens.com) om allt som rör Betta splendens, med bla bilder på alla fen-varianter:
http://www.bettysplendens.com/articles/catview.imp?catid=857
Klicka på rubrikerna för mer förklaringar om dom olika varianterna.

Thaifighter
#7 - 11 november 2007 21:20
Tack!

Tack för alla bra svar.
Här kommer bild på hur han ser ut och hur han bor. Han fick heta Börje...
#8 - 12 november 2007 08:10
Hej topcabbie!

Vad jag kan se på bilden så har ni en sk " Crowntail ", med uppsplitsade fenändar! Snygg!;)

Thaifighter
#9 - 12 november 2007 08:43
Här kan ni se min Freddie!
#10 - 12 november 2007 19:32
Hej topcabbie!

Vad jag kan se på bilden så har ni en sk " Crowntail ", med uppsplitsade fenändar! Snygg!;)

Thaifighter

Det var vad jag också räknade ut med hjälp av länkarna jag fick.
Tycker också att den är snygg, men vad ska man kalla färgen?
#11 - 12 november 2007 19:32
svea skrev:
Här kan ni se min Freddie!

Tjusig!
#12 - 12 november 2007 19:53
Tack för berömmet.

Han är en riktigt sur gubbe:(, men vacker. Social och fundersam.
"Ska jag ta maten eller inte?":p

Annons