Apc Plantfinder och
Plantgeek är dom bästa jag hittat... sen har ju som sagt Tropica sina,
Akvaforum har väl också en del, sen finns det ju en del bra böcker som tex "Encyclopedia of Aquarium Plants" av Paul Hiscock (som jag ej läst men hört talas om), och jag kan verkligen rekomendera boken "Aquarium Plants" av Christel Kasselman, som pryder sin plats i hemmet. Tropica har ju också sina artbeskrivningar i bokform, och den har jag och kan också rekomendera den.
När kommer Back to Nature-serien att kompletteras med en växtguide??? :D
Tack för hemsidetipsen - böckerna hade jag redan. Visste dock inte att Kasselmans bok fanns på engelska, får kanske sakffa den för trots allt är det ju lite lättare med engelska än tyska
Vad gäller oddsen för en BTN-bok om Akvarieväxter så är de nog rätt små. Idag är det ju tyvärr som så att akvarieböcker inte längre säljer så bra som de gjorde förr och deras saga är nog snart all.
Jag hade ju annars högt på önskelistan för några åt sedan att ge ut en växtbok men för det krävs det
1/ Det måste finnas en författare som kan hålla en lagom nivå
2/ Författaren måste ha tid
3/ Det finns inte en massa pengar att tjäna för författaren
4/ Det måste finnas tillräckligt med bilder av bra kvalitet tillgängliga
5/ Namnet säljer - därför måste författaren vara en internationell "växtkändis"
Jag lyckades då inte få alla dessa punkter att klaffa och därför bidde det inget då. Idag med en vikande marknad (vilket gör att man kan betala ännu mindre till författaren) så är nog chansen ännu mindre