<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Nu ligger alla fyra ocg trycker vid en sten. Alla har en mycket mörk täckning och ryggfenorna är uppspärrade.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Hej!
Jag har precis samma symptom. Tidigare så har mina 6 nyckelhålsciklider varit otroligt vakna, pigga och framme vid rutan och kikat. Nu gömmer de sig hela dagarna och tittar knappt ens fram då man matar (kommer långt efter och kikar efter rester). Tidigare var de framme och åt ur handen då man matade med räkmixen )=
Det finns väldigt mycket gömställen så brist på såna kan det inte vara i mitt fall. Vet inte vad som kan ha orsakat att de blivit så "känsliga" nu?
En av mina nycklar såg jag idag hade fått en massa mörka fläckar och såg allmänt konstig ut.Den försökte lämna akvariet då jag närmade mig. Står och trycker bakom pumpen nu. Håller på att byta 50% av vattnet.
Har tyvärr inget vattentest annat än PH och PHt är då iaf stabilt. Precis som det alltid har varit.
Alla andra fiskar är aktiva, pigga och inte det minsta besvärade av något.Hmm =/
Någon som har tips om vad det kan vara? Nitrit?
Mvh Fredrik