Fel blandad PMDD!!

#1 - 2 februari 2007 21:59
Hej, när jag idag blandade mitt PMDD tog jag i NutriSi och Nitraten Matskedar istället för teskedar det blev med andra ord 3 gånger så starkt..

Går detta ha i akvariet ändå eller är det bara häla ut?

När jag blandat rätt har jag haft i 3 gånger mer än standard dos. Då tänker jag så här nu när blandningen i flaskorna är 3 gånger starkare borde jag då kunna ha i standard dos 10 ml/100l vatten? och detta då motsvarar en 3 gånger överdosering?

Någon som kan hjälpa mig...3:e flaskan blev rätt blandad...
#2 - 2 februari 2007 22:01
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om du har en blandning som är 3 ggr så stark så använd bara 1/3-del så blir det ju samma mängd totalt.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Alltså runt 3,33 ml/100 L[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Eller så fördelar du blandningen på 3 flaskor och späder ut med vatten så får du ju rätt blandning[/COLOR][/FONT]
#3 - 2 februari 2007 22:02
Blanda 3 ggr så stark i den sista flaskan med så doserar du bara 1/3 del istället.
Jag blandar dubbelt så starkt till mina kar, så slipper jag hälla i 2 dl av varje sort varje dag då jag göder dubbel dos var dag:D .
#4 - 2 februari 2007 22:03
Du var snabbare Maria!
#5 - 2 februari 2007 22:05
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om du har en blandning som är 3 ggr så stark så använd bara 1/3-del så blir det ju samma mängd totalt.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Alltså runt 3,33 ml/100 L[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Eller så fördelar du blandningen på 3 flaskor och späder ut med vatten så får du ju rätt blandning[/COLOR][/FONT]

Okej, Låter som jag blandar det i fler flaskor det var smart!

men hjälp mig räkna kan ha mer fel ändå. man skulle ha i 2 teskedar och jag hade i 2 matskedar..blir det bara 3 gånger för mycket eller är det ännu mer..

Borde bli 3 gånger mer per tesked så det borde sluta på 6 gånger mer eller är jag bara trött.
#6 - 2 februari 2007 22:05
ansjo skrev:
Du var snabbare Maria!

:p
#7 - 2 februari 2007 22:07
smegga skrev:
Okej, Låter som jag blandar det i fler flaskor det var smart!

men hjälp mig räkna kan ha mer fel ändå. man skulle ha i 2 teskedar och jag hade i 2 matskedar..blir det bara 3 gånger för mycket eller är det ännu mer..

Borde bli 3 gånger mer per tesked så det borde sluta på 6 gånger mer eller är jag bara trött.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 tsk = 10 ml[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 msk = 30 ml[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Alltså 3 gånger mer :)[/COLOR][/FONT]
#8 - 2 februari 2007 22:08
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 tsk = 10 ml[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]2 msk = 30 ml[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Alltså 3 gånger mer :)[/COLOR][/FONT]

Tack för att du hjälpe mig med det då ska jag gå och blanda den 3:e flaskan med 3 gånger mer...
#9 - 2 februari 2007 22:12
ansjo skrev:
Du var snabbare Maria!

Det kanske din gobbe säger med;)?
#10 - 2 februari 2007 22:15
Så nu är det blandat och klart...Nitratet vill inte riktigt lösa upp sig, hihi lite vatten och mycket pulver i den...

Så här ska jag blanda framöver, skönt att slippa mäta up 3-5 gånger överdos nu är det bara ha i normal dos skönt som den ju..

Annons