Inne på andra dagen av sträng fasta. Har inte ätit något sedan söndagskväll. Bara druckit vatten, grönsaksjuice, två glas nyponsoppa...
Man blir helt sjuk i huvudet! Jag går runt och är så matt, trött och fantiserar om mat hela tiden...
Ok, varför utsätter jag mig för detta? Jo, jag råkade ställa mig på vågen häromdagen vilket jag brukar undvika och fick svart på vitt hur mycket jag har lagt på mig de senaste två åren... Så, jag sade till mig själv, nu är det nock med all skitmat och småätande. Så för att göra en ordentlig brytning från gamla vanor så ska jag fasta i en vecka eller 10 dagar. Om jag orkar...[:-5][:-5]
Min käre far brukar tjata om hur man inne på andra veckan av fasta svävar runt på små moln och mår så himla fint, har själv bara orkat i fem dagar innan men ska fan se hur länge jag kan stå ut.
Målet är iallafall att istället för att gå och sukta och fantisera om såsdrypande potatis och feta mackor med massor av god ost, högar med pasta, bacon, [:-35][:-35]mm, börja fantisera om råkostsallad, morötter, brocolli och råris.....[:-48]
Sista gången jag fastade, när jag skulle börja äta igen så gjorde jag mig en bakad potatis. Jag orkade en halv potatis sedan fick jag lägga mig på sofflocket... har sällan varit så mätt nån gång..:)
Ska se om jag orkar ge mig ut och springa/gå/krypa lite senare i veckan...
[:-21][:-21][:-21]
Kalle Balle Äggaskalle