Farligt att överdosa Sera Aqutan?!

#1 - 30 maj 2004 20:00
Den lilla silen fastnade i korken så när jag hällde i Aqutan rann det rätt fort, han komma i 50-60 ml (rek. mängd är 25 ml / 100 liter vatten) i mitt 110 liters kar...

Nån som vet om det är farligt?!
#2 - 30 maj 2004 20:05
Nej, det är ingen fara. Det enda som är nackdelen med att överdosera är att det kostar [;)]
#3 - 30 maj 2004 20:11
En del av fiskarna ser lite veka ut, speciellt min Macrognathus aculeatus som jag inte tror klarar natten... Men det kan hända att det är nåt annat på gång i karet... En kakaduaciklidhona dog tidigare... vet inte om det har att göra med Aqutan eller nåt annat... stress kanske från att jag köpte nya fiskar i onsdags..
#4 - 30 maj 2004 20:16
Okey, men jag är helt säker på att det inte är sera aqutan som har påverkat.
Stress kan det alltid vara, men jag hoppas att det löser sig :)
#5 - 30 maj 2004 20:31
Ingen aning om det är farligt att överdosera men du kan ju alltid byta lite vatten om du är orolig över att du hällt i för mycket.
#6 - 30 maj 2004 20:51
Bytte 50% förut... Ska avvakta till i monn och se hur läget är.. Lite orolig för en vit fläck på fjärilciklidhanens huvud...
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 30 maj 2004 21:00
Det är helt ofarligt att överdosera - problemen beror på något annat.
#8 - 30 maj 2004 21:36
Ja.. det är ju typiskt.. Jag slog i 3 ggr så mkt i mitt nystartade i morse.. Trodde att en msk var 5 ml.. Men 1 msk är ju 15 ml... Så det var bara att tömma ut 2/3 och fylla på lika mkt igen.. Vattnet var vackert blått ett tag.. [:-34].. hade jag läst detta tidigare hade jag sluppit springa som en jojo och balanserat hinkar på kanten..[:P]
#9 - 30 maj 2004 21:52
Ursprungligen skickat av sezzan
Ja.. det är ju typiskt.. Jag slog i 3 ggr så mkt i mitt nystartade i morse.. Trodde att en msk var 5 ml.. Men 1 msk är ju 15 ml... Så det var bara att tömma ut 2/3 och fylla på lika mkt igen.. Vattnet var vackert blått ett tag.. [:-34].. hade jag läst detta tidigare hade jag sluppit springa som en jojo och balanserat hinkar på kanten..[:P]
Det kan vara bra att kika in här och se vad som händer =) Men du får starka muskler av all motion *fniss*

Annons