Farliga fiskar och krokodiljägare

#1 - 4 september 2006 05:35
Det var inte en krokodil men väl en ful fisk som gjorde det till slut:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,881639,00.html
Själv är jag mest förvånad över att det inte hände tidigare som han har lekt med döden...
#2 - 4 september 2006 06:29
sorgligt
#3 - 4 september 2006 11:48
Antar att det ibland kan bli så när människor gör nåt de verkligen älskar men som samtidigt är så farligt. Har sett ganska många program som Steve medverkat i och dessa har fascinerat mig otroligt mycket. Sorgligt att en människa som brinner så mycket för djuren (djur som många anser vara en pest och pina) slutligen genom en slump, kan man väl kalla det, faller offer för ett.

Sänder iaf en tanke till hans familj som känslomässigt inte kan ha de bra just nu.
#4 - 4 september 2006 12:01
Tragiskt men, som sagt, kanske inte så oväntat...
#5 - 4 september 2006 12:17
Tråkigt slut för en ikon, vare sig hans tv-program var "mer show än risktagande" eller inte!:(
RIP mate!
#6 - 4 september 2006 12:57
ja sörger idag.. han va min absoluta favorit. :(
undrar hur det går med hans djurpark som han ägde som finns i Australien
#7 - 4 september 2006 13:00
Han har ju "dött" ett antal gånger, men den här gången får man nog anta att det är sant, eftersom Aftonbladet skriver en artikel om det. Nu är ju inte Aftonbladet nå´n säker källa till sanning, men den artikeln verkar seriös, och jag blev faktiskt positivt överraskad att han framställdes som det han faktiskt var, en miljökämpe, och inte en helstolle. Hoppas att han inte rörde rockan, utan bara råkade simma för nära, annars kommer det bara att bli en massa "han fick skylla sig själv". Kommer nog att bli en del så´nt ändå tyvärr.

Jag tycker många är orättvisa mot honom. Tar man sig tid att kolla vad han faktiskt gjorde, och faktiskt sa, så märker man att han var seriösare än många andra i den branschen. Han sa nog t.ex "I´m in no danger" oftare än "This is very dangerous", men han sa det på ett så´nt sätt, att folk inte lyssnade på vad han sa, utan på hur han sa det. Det var nå´n som sa häromsistens att han hade damp, och om det nu stämmer är det ju knappast nå´t han kunde hjälpa. Han var faktiskt en av mina favoritkaraktärer på min favoritkanal.

Han var tydligen överaktiv redan som liten, enligt hans föräldrar. I början var det visst nå´n som tyckte att han skulle försöka lugna ner sig lite i TV, men de kom på att det var bättre att han var sig själv, det blir mer äkta på det sättet. Och man får faktiskt tänka på att han inte bara brottades med krokodiler för brottandets skull, utan när han gjorde det fanns det en anledning, förflyttning mellan olika inhägnader i djurparker, eller förflyttning av krokodiler som kommit för nära människor (egentligen är det ju tvärtom), så att både människor och krokodiler är i fara.

Hur som helst, jag hoppas att det inte är för alltför många som hånflinar, och säger "He had it coming", utan inser att han faktiskt var en miljökämpe. Mina tankar går till hans familj. Terri verkar ha varit en underbar fru, en så´n tjej, med brinnande djurintresse, skulle man träffa.

R.I.P
#8 - 4 september 2006 13:32
Usch vad sorligt...[:-28] Klart att detta var väntat.. Fast stackars barn som nu aldrig mer får se sin far i livet.. Denna mannen tycktes ju brinna för sitt intresse och sitt yrke. Fast man kan ju idag fråga sig om hans familj tyckte att det var värt detta??:confused:
#9 - 4 september 2006 13:36
ciklider skrev:
Usch vad sorligt...[:-28] Klart att detta var väntat.. Fast stackars barn som nu aldrig mer får se sin far i livet.. Denna mannen tycktes ju brinna för sitt intresse och sitt yrke. Fast man kan ju idag fråga sig om hans familj tyckte att det var värt detta??:confused:

familjen jobbade oxå med djur. hans fru va ju nästan alltid med honom när serien gick på tv
#10 - 4 september 2006 13:36
Terri brinner nog för djur och natur lika mycket som han gjorde.
#11 - 4 september 2006 14:05
mycket tråkigt detta bara att beklaga.

något som jag blir irriterad på är aftonbaldets sätt att skriva rubriker "Jättefisken har dödligt gift i taggen - används som akvariefisk i Sverige" förstår inte hur dom ska försöka få alla lite ovanliga djur att låta som att de är helt idiotiskt att ha.. är ju en väldig skilnad på den rockan som dödade Irwin och dom som finns i våra akvarier... sen så inte ens en sån rocka som dödade han är specielt farlig man ska ha extremt otur med. Något som jag vart positivt förvånad över är ju att dom nämner att han har haft otur.. hoppas nu bara inte att dom försöker vända de här mot våran hobby...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,881836,00.html
#12 - 4 september 2006 14:30
familjen jobbade oxå med djur. hans fru va ju nästan alltid med honom när serien gick på tv

Det vet jag.. Fast Steve var ju värst och det är ju sorligt vilket fall..
Bilagor:
#13 - 4 september 2006 17:43
Sorgligt.:(
#14 - 4 september 2006 19:29
Brukar normalt inte bry mig särskilt mkt om sånt här men Steve's bortgång gjorde mig faktiskt ledsen så enormt tråkigt såg fram imot hans nya säsong o han senaste New Breed Vets är riktigt bra!

Australia zoo skapades av hans far som fortfarande är med o driver det så det kommer nog va kvar
dock får jag aldrig min lilla dröm om att träffa detta energiknippe till människa
#15 - 4 september 2006 19:42
Ja, han var en av de människor jag verkligen ville träffa. Hade nog aldrig blivit av ändå i och för sig, för jag har svårt att se hur jag ska få råd att åka till Australien.

Och New Breed Vets visar ju att han kunde annat än brottas med krokodiler, för de som tvivlade.
#16 - 4 september 2006 19:59
Micke_A skrev:
Han har ju "dött" ett antal gånger, men den här gången får man nog anta att det är sant, eftersom Aftonbladet skriver en artikel om det. (och så var det mer text som jag klippte bort)

Jo det verkar vara sant http://www.crocodilehunter.com.au/

:(
/J *som också gillade den "galna" australiensaren*
#17 - 4 september 2006 20:16
sidan funkar inte joacim,, provade o goggla de , men de gick inte o öppna sidan då heller??
#18 - 4 september 2006 20:26
#19 - 5 september 2006 03:57
sidan funkar inte joacim,, provade o goggla de , men de gick inte o öppna sidan då heller??

Den är svår att få upp. Troligtvis är det ganska många som försöker. Hursomhelst så fanns där en notis igår som konfirmerar Aftonblaskans artikel.

/J
#20 - 5 september 2006 04:20
Det är ju ingen tvekan om att det hänt i alla fall.
Här en medicinsk rapport:
http://www.medicalnewstoday.com/healthnews.php?newsid=51155
Här en ögonvittnesrapport:
http://www.smh.com.au/articles/2006/09/05/1157222098946.html?from=top5
#21 - 5 september 2006 16:47
Verkligen Sorgligt!!! R.I.P

Sett så många program med honom. Visste nog att han nångång kommer att bli dödad ev ett djur, men en fisk jävel? vem kunde ana...

Han förtjänade inte att dö så tidigt! riktigt tråkigt!
#22 - 5 september 2006 19:49
Steve gjorde en paus i den eg inspelningen, för att filma dessa rockor till sin dotter Bindi's naturprogram.
En paus som skulle vara några minuter....

Steve befann sig vid sidan av rockan, fotografen framför, och enligt experter som sett filmen så blir rockan antagligen trängd och Steve råkar befinna sig i vägen.

Jag har sällan reagerat så starkt av en kändis bortgång, men det är slog andan ur mig totalt. Steve har alltid varit en mycket stor människa i min värld.
Mina tankar går till Terri (som befann sig på en annan ort, under en egen inspelning), Bob och Bindi.

Aus.zoo håller stängt under en tid och hemsidan stängdes helt strax efter dödsbeskedet. Den öppnades igen med ett tillkännagivande men har nu stängts igen.

*snyft*
#23 - 5 september 2006 20:01
Jag visste inte han var död tills nu när jag kollade inläggen.Tragiskt mycket tragiskt man såg han bara häromdan på tv klart det var ett taga sen dem sände hans program mycket tråkigt som sagt var
#24 - 6 september 2006 10:52
Vad hemskt för hans familj, att det där man kanske oroat sig för i flera år faktiskt händer...
#25 - 6 september 2006 11:43
En av mina allra största och skönaste idoler. Har kompisar som bor bara några kilometer ifrån hans zoo och i Brisbane är det verkligen sorgestämning. Tragiskt.... sänder tankarna åt familjen.
#26 - 10 september 2006 13:50
Det som slog mig mest var att Steve blev dödad av ett så pass lugnt och passivt djur! Under en paus i filmandet dessutom! Av alla andra djur han brottats och kramats med så fanns det betydligt farligare och aggressivare kandidater som kunde orsakat detta tidigare! Konstigt hur ödet lägger sin hand på oss!

Frid över hans minne!
R.I.P

Ullis
#27 - 10 september 2006 20:22
Han begravdes i natt i närheten av alla sina älskade djur....

Animal planet visar imorgon (har visat hela veckan) minnesprogram.
#28 - 12 september 2006 08:09
Jag kommer oxå sakna den energi knippen! han var otrolig!

Jag har en vän som växte upp i australien så han har rätt dialekt. När han härmar Steve låter det precis som han! Så det är bara att lyfta luren om man vill höra den hysteriskt glada stämman. :) Synd att man inte har animal planet... hade gärna tittat på programmen.. =´(

*skänker en tanke och en kram till familjen*
#30 - 12 september 2006 19:54
erikthur skrev:

där där är ju ännu mer sorgligt, tror inte att steve ville att hans död skulle hämnas...
#31 - 12 september 2006 21:19
med all respekt mot er och mot honom så tycker faktist jag att hans program var skit dåliga. Nu blir jag väl hatad men så här tycker jag.

jag gillar inte hans tendens att överdramatisera precis allt.
varge mening måste inehålla minst ett superlativ.
Programmen blir allt för amerikanska för mig.
#32 - 12 september 2006 21:59
Hans program var riktade i första hand till barn och ungdomar - därav den enorma entusiasmen.

Sen fattar jag inte hur idioterna som dödat stingrockor är funtade. Tror de verkligen att Steve, som jobbade för bevarande, skulle vilja att de dödade oskyldiga djur?
#33 - 13 september 2006 12:43
Azur skrev:
Hans program var riktade i första hand till barn och ungdomar - därav den enorma entusiasmen.

Jo kasnke det men jag blir förbannad när jag ser sådana program, men jag har stor respekt för honom för han har ju gjort ganska så mycket för djuren.
#34 - 20 september 2006 16:23
Nå´n mer än jag som såg minnesprogrammet Animal Planet?
#35 - 20 september 2006 16:39
tyvärr har ja inte den kanalen.. skulle gärna vetat se de
#36 - 3 oktober 2006 21:06
Har tyvärr ingen tv annars hade jag sett dem. Hemma hos föräldrarna hade jag sett dem.

Blev verkligen verkligen ledsen när jag hörde om detta. Älskade verkligen denna underbara entusiastiker - alltid tyckt att omg, så ska en riktig man vara; intelligent, ömhjärtad och rak.

Så otroligt bra och gjorde så mycket.
#37 - 4 oktober 2006 04:39
Minnesprogrammet ligger på nätet...
#38 - 28 oktober 2006 21:03
Som vanligt kan man lita på
" target="_blank">South Park.
Fansen, framför allt inte i Australien, lär inte gilla avsnittet om Satans maskerad - men jag tror inte riktigt att det var meningen... :D

Annons